JAV fotografijos rinkos milžinė „Kodak“ bankrutuoja

JAV bendrovė „Eastman Kodak“, prieš daugiau nei šimtmetį atvėrusi galimybę fotografuoti eiliniams amerikiečiams, ketvirtadienio rytą pateikė prašymą leisti bankrutuoti.

„Apvarsčiusi 11-ojo straipsnio (bankroto įstatymo) privalumus, Direktorių taryba ir visa aukštųjų vadovų grupė vieningai įsitikinę, jog tai yra būtinas žingsnis ir teisingas sprendimas dėl “Kodak„ ateities“, - sakoma bendrovės generalinio direktoriaus Antonio Perezo pranešime.

„Mūsų tikslas - padidinti (įmonės) vertę akcininkams, įskaitant mūsų darbuotojus, pensininkus, kreditorius ir pensijų fondo narius. Taip pat esame įsipareigoję dirbti su mūsų brangiais klientais“, - pridūrė jis.

Prieš daugiau nei šimtmetį įkurta bendrovė buvo mėgėjiškos fotografijos pionierė.

Tačiau jai buvo nelengva suspėti žengti koja kojon su skaitmeniniu amžiumi, o dėl prastų verslo rodiklių „Kodak“ buvo priversta nuo 2003 metų atleisti 47 tūkst. darbuotojų ir uždaryti 13 gamyklų.

„Dabar turime užbaigti šią transformaciją, toliau keisdami mūsų kaštų struktūrą ir veiksmingai paversdami lėšomis ne pačią svarbiausią intelektinę nuosavybę, - aiškino A.Perezas. - Siekiame ateityje dirbti su mūsų akcininkais, kad taptume veiksmingesne pasaulinio lygio skaitmeninės fotografijos ir medžiagų mokslo bendrove.“

1996 metais, pačioje „Kodak“ sėkmės viršūnėje, bendrovės akcijos buvo parduodamos po 80 JAV dolerių, tačiau tuojau po to prasidėjo skaitmeninės fotografijos revoliucija, dėl kurios vartotojams nebebuvo būtina „Kodak“ fotojuosteles, kurių rinka Amerikoje buvo praktiškai šios bendrovė monopolija.

Pradėjus bankroto procedūrą, kyla klausimas dėl 19 tūkst. likusių „Kodak“ darbuotojų likimo.

Savo didžiausio klestėjimo laikais praeito amžiaus 9-ame dešimtmetyje „Kodak“ turėjo 145 tūkst. darbuotojų.

Tačiau jau daugelį pastarųjų metų „Kodak“ skaičiavo vien nuostolius. Paskutinį kartą ši bendrovė nedidelį pelną buvo gavusi 2007 metais.

1892 metais išradėjo George'o Eastmano įkurta „Kodak“ gamino mažus fotoaparatus „Brownie“, kurie buvo pardavinėjami už itin prieinamą kainą, taip pat gamino fotojuosteles, kurios ištisus dešimtmečius nešdavo bendrovei didžiulį pelną.

Trys amerikiečių kartos ir daugybė žmonių kitose šalyse fotografuoti išmoko fotoaparatais „Brownie“.

Bendrovės reklaminis šūkis „Kodak Moment“ buvo giliai įsišaknijęs bendrinėje kalboje.

Pati bendrovė buvo giriama kaip viena iš svarbiausių technologijų inovatorių Jungtinėse Valstijose, panaši į mūsų dienų technologijų milžines „Apple“ arba „Google“.

Ironiška, jog būtent „Kodak“ pradėjo pirmuosius skaitmeninės fotografijos tyrimus praeito amžiaus 8-o dešimtmečio viduryje. Tačiau Azijos gamintojai išsiveržė į priekį šioje srityje 10-ame dešimtmetyje, kai „Kodak“ neįžvelgė būtinybės atitolti nuo tradicinių fotografijos metodų.


Šiame straipsnyje: Kodakbankrotas

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių