Į Lietuvą atkeliauja pigūs, bet nedėvėti drabužiai

Dažnas tautietis padūsauja, kad Lietuvoje drabužiai kainuoja brangiau nei užsienyje. Šiuos skundus išgirdo verslininkai ir pasiryžo pirkėjams siūlyti pigių, bet nedėvėtų drabužių.

Pastaraisiais metais dėvėtų drabužių pardavėjai išgyvena ne pačius geriausius laikus. Ieškodamos, kaip susigrąžinti klientus, kai kurios įmonės į Lietuvą ėmė vežti iš Vakarų Europos naujus neparduotų kolekcijų drabužius. Žinoma, jų kainos mažesnės. Netrukus paaiškėjo, kad užsienyje neišpirkti drabužiai visai tinka Lietuvos pirkėjams ir iš to galima susižerti nemažą pelną. Šiuo keliu pasuko ir bendrovė "Kalnarūtė", kuri per 12 veiklos metų buvo sukūrusi prekybos dėvėtais drabužiais tinklą. Nuo šiol ketinama plėsti naujų drabužių tinklą "Tinka". Vakar sostinėje atidaryta trečia, didžiausia "Tinka" parduotuvė, ir jau pirmą dieną sulaukė minios pirkėjų.

Palanku pradėti verslą

Lėtėjanti šalies ekonomika ir prastėjantys gyventojų lūkesčiai, regis, negąsdina "Kalnarūtės" vadovų. Nors nemažai prekybininkų į ateitį žvelgia atsargiai, šie kuria ambicingus planus per artimiausius metus tinklą "Tinka" išplėsti visuose didžiuosiuose šalies miestuose.

"Manau, kaip tik laiku pataikėme. Dabar viskas labai brangsta, tad dalis klientų iš kitų, brangesnių, prekybos tinklų gali perbėgti pas mus. Aišku, tie, kurie pratę apsipirkti dėvėtų drabužių parduotuvėse, ten ir pirks, nes mūsų kainos šiek tiek didesnės. Bet tikimės, kad klientų netrūks", – optimistiškai kalbėjo bendrovės "Kalnarūtė" generalinis direktorius Martynas Basokas.

Užsienio pavyzdys

Bendrovė atidarė jau trečią "Tinka" parduotuvę per tris pastaruosius mėnesius. Įvairiuose šalies miestuose jų yra aštuonios: trys Vilniuje ir viena Kaune. Iki metų pabaigos planuojama įkurti dar šešis prekybos taškus Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Panevėžyje ir Mažeikiuose. 2009 m. "Kalnarūtė" iš viso ketina valdyti 25 parduotuves.
"Dauguma pirkėjų, gaunančių vidutines pajamas, iki šiol skundėsi per aukštomis drabužių kainomis ir itin ribotu pasirinkimu, daugelis naudodavosi proga apsipirkti užsienyje. "Tinka" taps ta trūkstama grandimi, užtikrinsiančia didelį pigesnių drabužių asortimentą. Tokio tipo parduotuvės užsienyje labai populiarios, jų atidarymai ir akcijos pritraukia šimtus pirkėjų, todėl tikimės sėkmės ir Lietuvoje", – tikisi "Kalnarūtės" vadovas.

Derasi ir perka

Tinklas gali siūlyti mažesnes kainas, nes dirba be tarpininkų. Užsienyje drabužių besižvalgantys bendrovės atstovai juos perka tiesiai iš gamintojų. Be to, įmonė bendrauja su 40 Italijos, Danijos, Olandijos, Švedijos, Didžiosios Britanijos, Prancūzijos prekės ženklų.

"Paprastai tariant, atvykstame gamintojams nelabai palankiu metu, baigiantis sezonui, kai prekyba būna sulėtėjusi, ir imame didelę dalį kolekcijos. Deramės su daugeliu tiekėjų. Jei vieni nesutinka parduoti už mums tinkančią kainą, einame pas kitus", – verslo principus atskleidė M.Basokas.

Konkurencijos nebijo

Drabužių prekybos rinkos senbuviai jaučiasi ramūs dėl "Kalnarūtės" ambicijų. "Aprangos" grupės rinkodaros direktorė Irma Marcinkienė įsitikinusi, kad "Tinka" taiko į kitus pirkėjus ir konkuruos nebent su "Aprangos" išparduotuvėmis, o ne su įprastomis parduotuvėmis.

"Kol kas negaliu komentuoti, nes parduotuvės dar nemačiau, bet manau, kad jie perka arba praeito sezono prekes, arba šio, bet jam jau einant į pabaigą, todėl prekės pigesnės. Tą patį siūlome savo išparduotuvėse. Ten visada būna didžiulės nuolaidos – nuo 40 iki 70 proc. Sezonui baigiantis net garsiausių gamintojų prekių galime pasiūlyti už keliasdešimt litų. Tačiau išparduotuvės nėra pagrindinė mūsų veikla. Tai apie kokią konkurenciją kalbame?" – padėties nedramatizavo I.Marcinkienė.

Turi ištikimų pirkėjų

Konkurencijos nesibaimina ir dėvėtų drabužių pardavėjai. Dešimties parduotuvių tinklą "Pasaulio drabužiai" valdančio verslininko Alberto Palskio nuomone, nuolatiniai klientai nepuls dairytis į kitas parduotuves.

"Didelės grėsmės nematau, mes turime savo nišą ir savų pirkėjų. Gal klientų šiek tiek ir sumažės, bet jie veikiausiai grįš. Kai kurie didieji prekybos centrai irgi prekiauja pigiais drabužiais, bet dėl to mūsų pirkėjų nemažėja. Būna, kad žmonės nusprendžia nusipirkti šį bei tą ir prekybos centruose, tačiau pamatę gaminių kokybę mieliau renkasi dėvėtus, bet gerus drabužius", – dienraščiui sakė A.Palskis.

Prekės ženklai

"Tinka" parduotuvės prekiauja šių prekės ženklų drabužiais: "Clara", "Hillevi", "Crossbow", "Noble House", "Maybee", "Bullet", "Monday", "ID Denim", "Koola Anna", "Golddigga", "Gabba" ir kt.
Daugelis jų Lietuvoje yra nauji.

Drabužių kainos
Prekė Kaina (litais)
Marškinėliai 9–35
Megztiniai, džemperiai 24–65
Džinsai 45–110
Šaltinis: "Tinka"



NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių