- „Vilniaus diena"
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Dažnas tautietis padūsauja, kad Lietuvoje drabužiai kainuoja brangiau nei užsienyje. Šiuos skundus išgirdo verslininkai ir pasiryžo pirkėjams siūlyti pigių, bet nedėvėtų drabužių.
Pastaraisiais metais dėvėtų drabužių pardavėjai išgyvena ne pačius geriausius laikus. Ieškodamos, kaip susigrąžinti klientus, kai kurios įmonės į Lietuvą ėmė vežti iš Vakarų Europos naujus neparduotų kolekcijų drabužius. Žinoma, jų kainos mažesnės. Netrukus paaiškėjo, kad užsienyje neišpirkti drabužiai visai tinka Lietuvos pirkėjams ir iš to galima susižerti nemažą pelną. Šiuo keliu pasuko ir bendrovė "Kalnarūtė", kuri per 12 veiklos metų buvo sukūrusi prekybos dėvėtais drabužiais tinklą. Nuo šiol ketinama plėsti naujų drabužių tinklą "Tinka". Vakar sostinėje atidaryta trečia, didžiausia "Tinka" parduotuvė, ir jau pirmą dieną sulaukė minios pirkėjų.
Palanku pradėti verslą
Lėtėjanti šalies ekonomika ir prastėjantys gyventojų lūkesčiai, regis, negąsdina "Kalnarūtės" vadovų. Nors nemažai prekybininkų į ateitį žvelgia atsargiai, šie kuria ambicingus planus per artimiausius metus tinklą "Tinka" išplėsti visuose didžiuosiuose šalies miestuose.
"Manau, kaip tik laiku pataikėme. Dabar viskas labai brangsta, tad dalis klientų iš kitų, brangesnių, prekybos tinklų gali perbėgti pas mus. Aišku, tie, kurie pratę apsipirkti dėvėtų drabužių parduotuvėse, ten ir pirks, nes mūsų kainos šiek tiek didesnės. Bet tikimės, kad klientų netrūks", – optimistiškai kalbėjo bendrovės "Kalnarūtė" generalinis direktorius Martynas Basokas.
Užsienio pavyzdys
Bendrovė atidarė jau trečią "Tinka" parduotuvę per tris pastaruosius mėnesius. Įvairiuose šalies miestuose jų yra aštuonios: trys Vilniuje ir viena Kaune. Iki metų pabaigos planuojama įkurti dar šešis prekybos taškus Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Panevėžyje ir Mažeikiuose. 2009 m. "Kalnarūtė" iš viso ketina valdyti 25 parduotuves.
"Dauguma pirkėjų, gaunančių vidutines pajamas, iki šiol skundėsi per aukštomis drabužių kainomis ir itin ribotu pasirinkimu, daugelis naudodavosi proga apsipirkti užsienyje. "Tinka" taps ta trūkstama grandimi, užtikrinsiančia didelį pigesnių drabužių asortimentą. Tokio tipo parduotuvės užsienyje labai populiarios, jų atidarymai ir akcijos pritraukia šimtus pirkėjų, todėl tikimės sėkmės ir Lietuvoje", – tikisi "Kalnarūtės" vadovas.
Derasi ir perka
Tinklas gali siūlyti mažesnes kainas, nes dirba be tarpininkų. Užsienyje drabužių besižvalgantys bendrovės atstovai juos perka tiesiai iš gamintojų. Be to, įmonė bendrauja su 40 Italijos, Danijos, Olandijos, Švedijos, Didžiosios Britanijos, Prancūzijos prekės ženklų.
"Paprastai tariant, atvykstame gamintojams nelabai palankiu metu, baigiantis sezonui, kai prekyba būna sulėtėjusi, ir imame didelę dalį kolekcijos. Deramės su daugeliu tiekėjų. Jei vieni nesutinka parduoti už mums tinkančią kainą, einame pas kitus", – verslo principus atskleidė M.Basokas.
Konkurencijos nebijo
Drabužių prekybos rinkos senbuviai jaučiasi ramūs dėl "Kalnarūtės" ambicijų. "Aprangos" grupės rinkodaros direktorė Irma Marcinkienė įsitikinusi, kad "Tinka" taiko į kitus pirkėjus ir konkuruos nebent su "Aprangos" išparduotuvėmis, o ne su įprastomis parduotuvėmis.
"Kol kas negaliu komentuoti, nes parduotuvės dar nemačiau, bet manau, kad jie perka arba praeito sezono prekes, arba šio, bet jam jau einant į pabaigą, todėl prekės pigesnės. Tą patį siūlome savo išparduotuvėse. Ten visada būna didžiulės nuolaidos – nuo 40 iki 70 proc. Sezonui baigiantis net garsiausių gamintojų prekių galime pasiūlyti už keliasdešimt litų. Tačiau išparduotuvės nėra pagrindinė mūsų veikla. Tai apie kokią konkurenciją kalbame?" – padėties nedramatizavo I.Marcinkienė.
Turi ištikimų pirkėjų
Konkurencijos nesibaimina ir dėvėtų drabužių pardavėjai. Dešimties parduotuvių tinklą "Pasaulio drabužiai" valdančio verslininko Alberto Palskio nuomone, nuolatiniai klientai nepuls dairytis į kitas parduotuves.
"Didelės grėsmės nematau, mes turime savo nišą ir savų pirkėjų. Gal klientų šiek tiek ir sumažės, bet jie veikiausiai grįš. Kai kurie didieji prekybos centrai irgi prekiauja pigiais drabužiais, bet dėl to mūsų pirkėjų nemažėja. Būna, kad žmonės nusprendžia nusipirkti šį bei tą ir prekybos centruose, tačiau pamatę gaminių kokybę mieliau renkasi dėvėtus, bet gerus drabužius", – dienraščiui sakė A.Palskis.
Prekės ženklai
"Tinka" parduotuvės prekiauja šių prekės ženklų drabužiais: "Clara", "Hillevi", "Crossbow", "Noble House", "Maybee", "Bullet", "Monday", "ID Denim", "Koola Anna", "Golddigga", "Gabba" ir kt.
Daugelis jų Lietuvoje yra nauji.
Drabužių kainos
Prekė Kaina (litais)
Marškinėliai 9–35
Megztiniai, džemperiai 24–65
Džinsai 45–110
Šaltinis: "Tinka"
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas balsuos, ar griežtinti taksi ir pavežėjų veiklą2
Seimas ketvirtadienį apsispręs, ar nuo 2025-ųjų sugriežtinti taksi ir pavežėjų veiklą – parlamentarai balsuos dėl naujus apribojimus ir įpareigojimus numatančių Kelių transporto kodekso pataisų. ...
-
Seimas balsuos dėl sankcijų pratęsimo rusams, baltarusiams, vėl siūloma riboti keliones
Parlamente ketvirtadienį numatytas galutinis balsavimas dėl nacionalinių sankcijų pratęsimo Rusijos ir Baltarusijos piliečiams. ...
-
Ministrė: pasirinkus amunicijos gamyklos vietą, reikės priimti sprendimus dėl kompensacijų1
Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė sako, kad Vyriausybė turės priimti sprendimus dėl sklypo ir kompensavimo mechanizmo Lietuvos sveikatos mokslų universitetui (LSMU), kurio valdomoje žemėje netoli Baisogalos ketinama statyti &b...
-
G. Skaistė: norint patenkinti gynybos poreikius reikės kompleksinio sprendimo dėl mokesčių2
Finansų ministrė Gintarė Skaistė teigia, kad norint rasti finansavimą patenkinti išaugusius gynybos poreikius, reikės kompleksinio sprendimo dėl mokesčių. ...
-
Prezidentas nepalaiko siūlymo gynybą finansuoti iš savivaldybėms tenkančios GPM dalies2
Prezidentas Gitanas Nausėda sako nepalaikantis Laisvės partijos siūlymo dalį papildomų lėšų gynybai surinkti perskirstant savivaldybėms tenkančią gyventojų pajamų mokesčio (GPM) dalį. ...
-
I. Vėgėlės šeimos valdoma „Vilpra“ galimai apeidinėjo sankcijas Rusijai ir Baltarusijai15
Kandidato į prezidentus Igno Vėgėlės šeimos kontroliuojama šildymo sistemų prekybos ir įrengimo grupė „Vilpra“ į Kirgiziją eksportuodama kondicionierius galimai apeidinėjo Europos Sąjungos (ES) sankcijas Rusijai ir Baltarus...
-
Lojalumo pokyčiai darbo rinkoje: į jaunų žmonių išėjimą reikia žiūrėti pozityviai3
Darbo rinkoje keičiasi ne tik tendencijos, bet ir vertybės. Viena iš jų – lojalumas. Apie tai, ar dabartinei darbuotojų kartai lojalumas išlieka vertybe, LNK reportaže pasakojo gydytojas psichoterapeutas Dainius Jakučionis. ...
-
Vyriausybė pritarė siūlymui būtiniausių bankų paslaugų krepšelio kainą susieti su MMA6
Vyriausybė trečiadienį pritarė Finansų ministerijos ir Lietuvos banko (LB) siūlymui būtiniausių bankų paslaugų krepšelio gyventojams ir smulkiam verslui kainą susieti su minimalia mėnesio alga (MMA), ją perskaičiuojant kas trejus metus. ...
-
Liberalai „laisviečius“ kaltina įžūlumu, tarsis dėl savo siūlymo gynybos finansavimui7
Vienas valdančiųjų liberalų lyderių Eugenijus Gentvilas trečiadienį įžūliu pavadino koalicijos partnerių „laisviečių“ siūlymą dėl būdų padidinti gynybos finansavimą, bandys formuluoti savo iniciatyvą. ...
-
Pieno supirkimo kaina Lietuvoje per metus augo dešimtadaliu2
Vidutinė natūralaus pieno supirkimo kaina kovą siekė 42,31 cento už kilogramą ir buvo 10,8 proc. didesnė nei pernai tuo pat metu. Lyginant su vasariu, supirkimo kaina kilo 0,3 proc. ...