Graikija išparduoda salas

Finansinių sunkumų spaudžiama Graikija rengiasi parduoti arba ilgam išnuomoti dalį iš savo 6 tūkst. salų.

Dienraštis "The Guardian” pranešė gavęs informacijos, kad vietos valdžia jau ieško verslininkų, norinčių investuoti į Mykonos salą. Apie trečdalis vienos gražiausių ir pramogomis garsėjančių salų teritorijos priklauso valstybei. Esą šalies vyriausybė pasiruošusi pradėti derybas su verslo atstovais, kurie pageidautų investuoti privatų kapitalą į vieną prabangų turistinį kompleksą.

Dauguma investuotojų, besidomančių nekilnojamojo turto objektais Rodo saloje, yra kinai ir rusai. Tarp potencialių pirkėjų minimas ir Romanas Abramovičius, nors jo atstovai paneigė, kad vienas turtingiausių pasaulio žmonių planuoja investuoti Graikijoje.

Salų pardavimas arba ilgalaikė nuoma galėtų papildyti skylėtą Graikijos biudžetą ir sumažinti jos skolas. Viename privačių salų tinklapyje skelbiama, kad apie 500 ha užimanti kalnuota sala Nafsika Jonijos jūroje parduodama už 15 mln. eurų. Tačiau kai kurias mažesnes salas galima įsigyti ir už 2 mln. eurų. Vis dėlto kai kurios salos yra tokios mažos, kad ten užtektų vietos vos vienam gultui ir skėčiui nuo saulės.

Iš 6 tūkst. Graikijai priklausančių salų tik 227 yra apgyvendintos. Taigi sprendimą parduoti kai kurias teritorijas arba išnuomoti, dienraščio teigimu, paskatino ir valstybės nesugebėjimas daugumoje salų sukurti bent minimalią infrastruktūrą. Tikimasi, kad kai kurias teritorijas pardavus arba jas išnuomavus, bus sukurta daugiau naujų darbo vietų, o šalies biudžetas gaus papildomų pajamų.

“Man liūdna. Salų arba teritorijų, priklausančių Graikijos tautai, pardavimas turėtų būti kraštutine pajamų pritraukimo priemone”, - įsitikinęs Makis Perdikaris, bendrovės “Greek Island Properties” direktorius.

Labiau priimtina jam atrodo ilgalaikės salų nuomos idėja, kuri galėtų pritraukti investuotojus ir iš mirties taško išjudinti šalies ekonomiką.

Graikija taip pat planuoja privačiam verslui parduoti valstybines geležinkelių ir vandentiekio bendroves. Investuoti į šalies geležinkelių sistemą jau pasiruošę kinai, įsitvirtinę kai kuriuose Graikijos uostuose.

Beje, vien nuo gegužės mėnesio nekilnojamojo turto kainos Atėnuose nukrito apie 10-20 proc.


Šiame straipsnyje: Graikijasalapardavimas

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių