- Valstietis.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Mokslininkai įrodė, kad šviesa turi didelės įtakos žmogaus savijautai. Šviesa sukuria laimės pojūtį, jaukesnę aplinką, o jeigu žmogus negali aiškiai matyti supančios aplinkos – jaučia nerimą ir baimę.
Atlikus tyrimus paaiškėjo, jog tinkamas apšvietimas beveik du kartus efektyviau pritraukia pirkėjus užsukti į parduotuvę ir penktadaliu gali kilstelėti pardavimus.
Pastebėta, kad ne tik patrauklios produktų pakuotės, nuolaidos ar tinkamas prekių išdėstymas sukuria malonią apsipirkimo aplinką ir skatina klientus pirkti - didelę reikšmę tam turi ir tinkamai parinktas apšvietimas.
Kiek anksčiau prekybininkai, siekdami prisivilioti daugiau pirkėjų, atnaujindavo vitrinas ar interjerą. Šiandien, pasikeitus ekonominei situacijai ir pirkėjų įpročiams bei mažėjant mažmeninės prekybos apimtims, jiems tenka ieškoti vis naujų būdų, kurie skatintų žmones apsilankyti parduotuvėse ir jose praleisti daugiau laiko.
Vienas didžiausių iššūkių šių dienų prekybininkams yra didinti pardavimus tuo pačiu metu mažinant išlaidas, todėl vis didesnis dėmesys skiriamas specialaus apšvietimo elementams. Bendra parduotuvės aplinka ir tai, kaip prekės pateikiamos, formuoja pirkėjų elgseną, o apšvietimo sprendimai ne tik kuria parduotuvės charakterį, bet ir didina pirkėjų susidomėjimą produktais bei lengvina orientavimąsi parduotuvėje.
Šviesos įtaką pirkimo sprendimui prekybos vietose pagrindžia įvairūs moksliniai tyrimai. Tyrimų bendrovės „Nielsen“ atliktas tyrimas parodė, kad tinkamai panaudotas apšvietimas pardavimus gali padidinti 19 proc. Tokius rezultatus atskleidė dvi dienas trukęs tyrimas, kurio metu tyrėjai dviejuose prekybos centruose prie konkrečios lentynos įrengė apšvietimą ir stebėjo pirkėjų elgesį.
Kai lentynoje esantys produktai buvo apšviesti, 33,3 proc. žmonių, sustojusių prie jos, priėmė sprendimą pirkti. Kai šviesa buvo išjungta, produktą nusprendė pirkti tik 14,3 proc. žmonių. Šis tyrimas rodo, kad šviesa patraukia daugumos vartotojų dėmesį, jos poveikis turi įtakos pirkėjų elgesiui ir pastebimai didina pardavimus.
Prekybininkai žino, kad privilioti pirkėjus užeiti į parduotuvę yra sunkiau, nei juos paskatinti pirkti, kai jie jau yra parduotuvėje. Atliktas tyrimas rodo, kad pritraukti žmones užeiti į parduotuvę taip pat padeda tinkamas apšvietimas. Kai tyrimo metu lentynų apšvietimas buvo įjungtas, į parduotuvę užėjo 3,7 proc. prekybos centro lankytojų, o kai jis buvo išjungtas – į parduotuvę užėjo tik 2,1 proc. žmonių.
Šis tyrimas, kurio tikslas buvo ištirti šviesos privalumus prekyboje, parodė, kad specialus produktų apšvietimas daugeliu atveju turi daugiau pranašumų skatinant pardavimus, negu įvairios dizaino priemonės. Deja, šiandien jeigu parduotuvių atstovai ir skiria dėmesį apšvietimui, tai dažniausiai bendrajam, o į konkrečių produktų ar prekių apšvietimą rimtai nežiūri.
Šių metų pradžioje atlikta „HL Display“ apklausa parodė, kad net 72 proc. lietuvių apsipirkimas džiaugsmo neteikia, tad mažmeninės prekybos atstovai dar turi įdėti nemažai pastangų, kad mūsų pirkėjai prekybos vietose jaustųsi komfortiškai ir į jas būtų visada malonu sugrįžti.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas leido atverti dar daugiau įmonių svarbių duomenų
Seimas pagerino duomenų prieinamumą ir platesnį jų naudojimą – tikimasi, kad tai padės kurti naujas ir plėtoti esamas elektronines viešąsias paslaugas ir produktus, paskatins spartesnę verslo plėtrą. ...
-
D. Vilčinskas: „Invegos“ finansavimu jau domisi ir dvejopos paskirties, ir gynybos pramonė
Nacionalinės plėtros įstaigos „Investicijų ir verslo garantijos“ („Invega“) finansavimu jau domisi dvejopos paskirties ir gynybos pramonės įmonės, sako bendrovės vadovas Dainius Vilčinskas. ...
-
Seimas toliau ieškos būdų griežtinti atsakomybę už saugos pažeidimus darbo vietoje1
Seimas antradienį nusprendė toliau svarstyti Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (SADM) teikiamą įstatymų pataisų paketą, kuriuo siekiama geriau užtikrinti darbuotojų saugą, ypač jei dirbama statybose. Tai, pasak iniciatorių, galima padaryti...
-
Seime pateiktas siūlymas keisti pluoštinių kanapių auginimo ir perdirbimo reguliavimą2
Ketvirtadienį Seime pateiktas Ekonomikos ir inovacijų ministerijos inicijuotas įstatymo projektas, kuriuo numatoma keisti kanapių auginimo ir perdirbimo reguliavimą. ...
-
Darbdaviai keičia požiūrį dėl vyresnių darbuotojų: kokie mitai vis dar gajūs?2
Dabartinė Lietuvos demografinė situacija tokia, kad vis daugiau darbdavių atsigręžia į pensinio amžiaus darbuotojus. Apie tai LNK žurnalistas kalbėjosi su Užimtumo tarnybos direktore Inga Balnanosiene. ...
-
Prezidentūra siūlo lengvinti sąlygas verslui prekiauti Ukrainoje, dalyvauti atstatant šalį7
Skatinant Lietuvos verslą prisidėti prie Ukrainos atstatymo, Prezidentūra siūlo tokioms įmonėms palengvinti skolinimąsi, sako prezidento patarėjas Vaidas Augustinavičius. ...
-
EP galutinai patvirtino – šiemet Lietuvos ūkininkams daugiamečių pievų atkurti nereikės
Europos Parlamentui (EP) pritarus reglamentui dėl daugiamečių pievų ir ganyklų atkūrimo pokyčiams, Lietuvos ūkininkams nebeprireiks atkurti tokių pievų pagal ankstesnę tvarką, pranešė Žemės ūkio ministerija (ŽŪM). ...
-
D. Kreivys: 2030-aisiais elektra turėtų kainuoti apie 17 centų3
Energetikos ministras Dainius Kreivys sako, kad 2030-aisiais galutinė elektros kaina Lietuvos vartotojams turėtų siekti apie 17 centų už kilovatvalandę (kWh). ...
-
Vyriausybės taupymo lakštų išplatinta už 4,75 mln. eurų1
Pirmadienį baigėsi devintosios Vyriausybės taupymo lakštų (VTL) emisijos platinimas – gyventojai 243 sandoriais jų įsigijo už 4,75 mln. eurų. ...
-
Pramonės įmonių skaitmenizacijai – beveik 150 mln. eurų
Skatinant padėti sparčiau modernizuoti Lietuvos pramonės sektorių, „Invega“ numato 150 mln. eurų finansavimą šalies pramonės įmonėms. Beveik 50 mln. eurų ketinama skirti įmonių skaitmeninimo projektams vidurio ir vakarų Lietuvos...