Geležinkeliai pirks kuro už porą šimtų milijonų litų

Prekiautojai naftos produktais turi galimybę gerokai užsidirbti - „Lietuvos geležinkeliai“ skelbia konkursą 2011 metais pirkti kuro už beveik 200 milijonų litų.

Viena didžiausių šalyje akcinių bendrovių „Lietuvos geležinkeliai“ penktadienį paskelbė atvirą tarptautinį konkursą kitąmet įsigyti daugiau kaip 57 tūkstančius tonų dyzelinio kuro, reikalingo šios įmonės vykdomiems pervežimams krovininiais ir keleiviniais traukiniais.

„Lietuvos geležinkeliai“ informavo portalą, kad preliminari metinė pirkimo vertė siekia 183 mln. litų. „Įvykus pirkimui numatoma sudaryti vienerių metų dyzelinio kuro pirkimo-pardavimo sutartį su galimybe ją pratęsti dar vieneriems metams“, - tvirtino bendrovės atstovas spaudai Algis Palionis.

Konkurso sąlygose numatoma, kad dyzelinį kurą turi pateikti pakankamai didelė Lietuvos arba užsienio bendrovė, kurios metinė vidutinė apyvarta siekia ne mažiau kaip 274 mln. litų. Be to, ši įmonė privalo turėti analogiškų didelių sandorių patirties - per pastaruosius trejus metus ji turi būti sudariusi bent vieną degalų tiekimo sandorį už ne mažesnę nei 128 mln. litų sumą.

Nėra konkretizuojama, ar konkurse gali dalyvauti tik kuro gamintojai, ar ir prekybos degalais tarpininkai. „Konkurse gali dalyvauti visi kuro tiekėjai, atitinkantys nustatytas atviro tarptautinio konkurso sąlygas, nepriklausomai nuo to ar jie gamintojai, ar tarpininkai“, - pastebėjo A.Palionis.

Konkursas baigsis gruodžio 9 dieną. Tuomet turėtų paaiškėti nugalėtojas.

Anksčiau skelbta, kad „Lietuvos geležinkelių“ šimtamilijoninis kuro pirkimo konkursas padės tašką šios valstybinės įmonės ir privataus koncerno SBA sandoriui, kuris pastarajai bendrovei per 7 sutarties galiojimo metus atnešė daugiau nei milijardą litų pajamų.

Neoficialiomis žiniomis, koncerno SBA vadovai neketina prarasti solidžią naudą šiai bendrovei nešančios gyslos, todėl sieks, kad naujas užsakymas atitektų taip pat jiems. Buvo tyrinėtos galimybės pratęsti pastaruosius septynerius metus galiojančią sutartį, neskelbiant naujo konkurso, tačiau kompetentingos institucijos padarė išvadą, kad tam nėra teisinio pagrindo.

Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis pareiškė manąs, kad sutarties su SBA pratęsimo variantas nėra labai skaidrus, todėl nepriimtinas.

Ši sutartis buvo sudaryta dar iki Lietuvos narystės Europos Sąjungoje. Per tą laiką pasikeitė ir „Lietuvos geležinkelių“ lokomotyvų parkas, ir degalų kiekio poreikiai, ir aplinkosaugos reikalavimai. Įsigyti 44 nauji lokomotyvai, naudojantys gerokai mažiau kuro. Iš viso, palyginti su penkeriais ankstesniais metais, kuro sunaudojama 30-35 proc. mažiau, tepalų - 10 kartų mažiau. Be to, buvo naudojama 68 rūšių tepalai, dabar - apie 30.

A.Palionis patikino, kad „Lietuvos geležinkeliai“ paskelbtame „tarptautiniame atvirame konkurse dyzeliniam kurui pirkti sudaro vienodas dalyvavimo sąlygas visiems tiekėjams, turintiems minimaliai būtiną kvalifikaciją sutarčiai vykdyti“. Todėl paneigta, kad daromos dirbtinės kliūtys konkurse dalyvauti SBA konkurentams.


Šiame straipsnyje: Lietuvos geležinkeliaikuras

NAUJAUSI KOMENTARAI

Lokomotyvas

Lokomotyvas portretas
O tai kas laimėjo šį konkursą? Kas šiuo metu (2015 m.) yra AB "Lietuvos geležinkeliai" kuro tiekėjas?
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių