Finansų ministerija svarstys, ar verta viešbučiams mažinti PVM

Ilgą laiką nesutikusi svarstyti viešbučių reikalavimų mažinti pridėtinės vertės mokestį (PVM) Finansų ministerija vis dėl to imasi, pranešė "Panorama". Viešbučius turėtų išgelbėti svečiai užsieniečiai.

Visos viltys – į užsieniečių skaičių

Iki šiol viešbučių asociacija reikalavimus mažinti PVM grindė tuo, kad viešbučiai išgyvena sunkius laikus, o ir kitose šalyse PVM tarifai mažesni. Tačiau Finansų ministerija atremdavo, kad ir kitoms ūkio šakoms nelengva, o turizmui skatinti yra veiksmingesnių būdų.

Tačiau antradienį, atrodo, pasiektas lūžio taškas. Viešbučių asociacija ir Finansų ministerija sutarė, kad nors Europos Sąjungos teisės aktuose ir nenumatyta, apgyvendinimo paslaugos suteiktos užsieniečiams, ypač verslui, gali būti vertinamos kaip paslaugų eksportas. O įprastai prekių ir paslaugų eksportui PVM netaikomas.

Ministerija paprašė viešbučių asociacijos paskaičiuoti, kiek tiksliai viešbučiuose yra klientų užsieniečių, kiek iš jų - verslo, o tuomet bus sprendžiama, ar reikia ir kiek tikslinga būtų sumažinti tarifą. Skaičius viešbučių asociacija žada pateikti per 10 dienų. Tačiau ir iš pirmo žvilgsnio esą aišku, kad išskyrus kurortus, užsieniečiai – pagrindiniai viešbučių klientai.
 
„Mes manome, kad tas skaičius iš tiesų didelis, Vilniuje prognozuojamas 80–90 proc., o atėjus krizei vietinių turistų dar labiau sumažėjo, nes vietiniai gyventojai net į komandiruotes atvykdami apsistoja pas gimines, pas draugus“, – sakė Viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė Evalda Šiškauskienė.

Įgyvendins dar šį sezoną?

Viešbučių asociacija tikisi, kad PVM tarifas bus sumažintas dar šį sezoną, kaip tai padarė Latvija. Finansų ministrė Ingrida Šimonytė to teigti neskuba.

Kai kurie viešbučių valdytojai apskritai sako, kad tarifo sumažinimas dabar nereikalingas, mat jis liudija nenuoseklią valstybės finansų politiką ir jaukia verslo planus. Be to, netikima, kad mažinamas mokestis padidins turistų srautus, mat eilinis klientas lengvėjančios mokesčių naštos greičiausiai nepajus.

„Todėl rezultatas bus toks, kad atvykstančiųjų skaičius bus toks pat, o galutinis vartotojas - turistas - kainų skirtumo nepajus. Arba pelnas liks viešbutyje, arba keliaus kelionių operatoriams, kurie pristato viešbučiui klientų, arba pelnas bus pasidalintas. Bet galutinis vartotojas mokės tokią pat kainą“, – mano viešbučio „Holiday Inn Vilnius“ direktorius Gertas Snaetas.

Dabar Lietuvoje viešbučiams taikomas įprastas 21 proc. PVM tarifas. Daugiau nei prieš metus jis buvo 5 proc.


Šiame straipsnyje: viešbučiaiPVM

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių