Dubline „Star1 Airlines“ pagalbos nesulaukę keleiviai patys perka bilietus namo (papildyta)

Šimtas žmonių tapo prasiskolinusios skrydžių bendrovės įkaitais. Dalis Dublino oro uoste įstrigusių „Star1 Airlines“ keleivių, nesulaukę informacijos iš vežėjo ir supratę, kad pagalbos nebeverta tikėtis, bilietus namo įsigijo patys.

Dauguma grįš šįvakar

Kaip informavo LR ambasados Airijoje patarėja Natalija Bacevičienė, atšaukto „Star1 Airlines“ skrydžio iš Dubliną į Vilnių keleiviai operatyviai reagavo į situaciją ir nesulaukę pagalbos iš skrydžio organizatorės, ėmėsi veikti patys.

„Mūsų žiniomis, 30 keleivių įsigijo grupinį bilietą iš Dublino į Vilnių, gavo nemažą nuolaidą, vieni kitiems paskolino pinigų, kad galėtų susimokėti už skrydį ir jau šįvakar turėtų parskristi „Aer Lingus“ organizuojamu skrydžiu“, - kalbėjo pašnekovė.

Jie Vilnių turėtų pasiekti 20 val. 45 min.

Jos teigimu, keleiviams bilietus pirkti namo, nelaukiant naujienų iš „Star1 Airlines“, patarė Civilinės aviacijos administracijos (CAA) vadovas.

Ambasados teigimu, trys piliečiai neturi lėšų bilietams ir nakvynei, todėl Lietuvos ambasada Airijoje susitarė su socialine tarnyba Dubline dėl nakvynės jiems suteikimo ir dėl grįžimo į Lietuvą išlaidų apmokėjimo.  

Likusieji keleiviai iš oro uosto išvyko pas gimines, draugus ar pažįstamus Airijoje.

Vieno iš Dubline užstrigusių keleivių, kelionę į Vilnių kitu lėktuvu organizavusio Arūno Bursevičiaus teigimu, dalis palikusiųjų oro uostą neturėjo pinigų iš karto pirkti bilietą, dalis tikisi gauti pagalbą iš giminių, draugų ar pažįstamų, pas kuriuos buvo atvykę paviešėti.

Tuo tarpu tie keleiviai, kurie Airijoje gyvena nuolat, apskritai pakeitė kelionių planus.

„Šiuo metu situacija suvaldyta ir nė vienas atšaukto skrydžio keleivis oro uoste nebenakvos“, - patikino N.Bacevičienė. 

Kiekvienas už save

Ambasados darbuotoja tikino, kad nėra jokių galimybių susisiekti su „Star1 Airlines“ direktoriumi Martynu Laiviu.

„Grįžę namo keleiviai patys turės bylinėtis su skrydžių bendrove ir iš jos reikalausti kompensacijos už patirtas išlaidas. CAA rekomendavo išsaugoti visus išlaidas patvirtinančius dokumentus, kasos čekius, bilietus, o kiekvieno skundo kopijas pateikti ir CAA“, - aiškino ambasados darbuotoja.

Sulaikė lėktuvą

„Star1 Airlines“ lėktuvas, kuriuo į Vilnių turėjo skristi 97 žmonės, buvo sulaikytas Dublino oro uoste naktį iš antradienio į trečiadienį. Skrydis turėjo įvykti vakar (rugsėjo 22 d.) 1 val. 15 min.

„Lėktuvas sulaikytas įmonės, kuriam jis priklauso, direktoriaus prašymu dėl uždelstų mokėjimų. Šiuo metu „Star1 Airlines“ generalinis direktorius veda derybas su įmone, iš kurios nuomojamas lėktuvas. Tam paprašė kelių valandų. Skrydis iš Dublino į Vilnių atšauktas. Skrydžių bendrovės administracijos atstovas generalinio direktoriaus pavedimu bendrauja su Dublino oro uoste esančiais keleiviais“, - trečiadienio rytą pasakojo CAA direktorius Kęstutis Auryla.

„Star1 Airlines“ vadovai šiuo metu ieško būdų, kaip užtikrinti šio reiso keleivių grįžimą į Vilnių bei sekančių suplanuotų skrydžių tęstinumą. Bendrovės vadovybė apgailestauja dėl „Star1 Airlines“ keleiviams sukeltų nepatogumų“, - sakė „Star1 Airlines“ komunikacijos vadovė Jūratė Rupšienė.

Įstrigę Dubline

Tuo tarpu lėktuvo keleiviai Dublino oro uoste praleido naktį visiškoje nežinioje. Oro uosto darbuotojai jiems negalėjo suteikti informacijos, nei kodėl skrydis atšauktas, nei kada ir kaip bus galima nusigauti iki Lietuvos. Keleiviams nebuvo pasiūlyta nakvynė, skirta tik šiek tiek pinigų maistui.

Anot K.Aurylos, jei „Star1 Airlines“ derybos su lėktuvo savininke bus sėkmingos, tikėtina, kad keleiviai greičiau ir sklandžiau grįš namo. Kitu atveju, grįžimas namo gali komplikuotis. „Pagal galiojančius teisės aktus keleivius namo parskraidinti privalo vežėjas“, - tvirtino K.Auryla, tačiau negalėjo pakomentuoti, kaip tai būtų daroma, jei kompanija neatgaus teisės naudotis lėktuvu.

Į Dublino oro uostą išvyko LR ambasados Airijoje darbuotojas.

Netikėtos finansinės problemos?

Skrydžių bendrovių veiklą prižiūrinti CAA neskuba prisiimti atsakomybės ir nepripažįsta nepastebėjusi „Star1 Airlines“ problemų. as. CAA vykdanti skrydžių bendrovių veiklos priežiūrą ir išduodanti veiklos leidimus bei licencijas, neprisiima atsakomybės dėl „Star1 Airlines“ keleivius ištikusios bėdos ir nepripažįsta pražiūrėjusi .

„Tokio masto situacijos dar nėra buvę. Mes nuolat stebime aviakompanijas, jų veiklos rodiklius, taip pat ir finansinius, nes nuo to priklauso skrydžių saugumas. Iki šiol patikrinimų metu ypatingų neatitikimų šioje kompanijoje nebuvo aptikta“, - apie „Star1 Airlines“ finansinę situaciją kalbėjo K.Auryla. Kita vertus, jis žiniasklaidai pripažino, kad finansinę padėtį įmonėje nustatyti nėra paprastas darbas.

J.Rupšienė atsisakė komentuoti, kokia „Star1 Airlines“ finansinė situacija ir kodėl taip netikėtai ji komplikavosi. Ji taipogi neatskleidė, kiek įmonė skolinga lėktuvo savininkams. „Visi komentarai bus vėliau“, - tepasakė ji.

Dėl šio atvejo Užsienio reikalų ministerija kreipėsi į Susisiekimo ministeriją ir CAA. Pastaroji pradėjo tyrimą. Jei paaiškės, kad buvo pažeisti oro vežėjo sertifikavimo nuostatai, bendrovei grėstų vežėjo pažymėjimo sustabdymas, licencijos sustabdymas, o kraštutiniu atveju net jos panaikinimas.

Anot K.Aurylos, tokių griežtų priemonių tektų imtis, jei „Star1 Airlines“ nesiims operatyviai taisyti finansinės padėties.


Šiame straipsnyje: Star1

NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių