Degalų kainos - galvos skausmas valdžios vyrams

Kylančios degalų kainos verčia krūpčioti net valdžios vyrus. Ekonomikos komiteto surengtame posėdyje pateiktos Ūkio ministerijos išvados neguodžia: naftos produktų kaina daugiausiai priklauso nuo naftos kainos ir mokesčių (naftos ir jos perdirbimo kaina - 49 proc. Benzinui; 57 proc. dyzelinui; mokesčiai - 43 proc. benzinui ir 37  proc.dyzelinui).

Ūkio ministerijos išvadose teigiama, kad „Mažeikių nafta" užima dominuojančią padėtį tiekiant naftos produktus Lietuvos vartotojams, todėl rinkos kainas nulemia jos taikomos kainos. „Mažeikių nafta" kainas nustato importo pariteto pagrindu, t.y. ji nustato pardavimo kainas šiek tiek mažesnes nei jos būtų importuojant produktus iš kaimyninių valstybių. Analitikų teigimu, valstybės naftos produktų kaupimas nedaro esminės įtakos importui. Ūkio ministerijos vertinimais, pastoviai naftos produktų importu užsiimančioms įmonėms kaupimas kainuoja apie 2-3 centus už 1 litrą. Konstatuota ir tai, kad naftos produktų kainoms esminės įtakos nedaro kokybės reikalavimai, nes pagrindiniai kokybės reikalavimai visose ES šalyse yra vienodi ir reguliuojami direktyvomis bei ES standartais. Be to, teisės aktai nenumato naftos produktų kainų reguliavimo.

Ekonomikos komitetas nutarė pasiūlyti Vyriausybei kuo skubiau įvertinti ekonominį tikslingumą ir galimybes peržiūrėti dyzelinui „Arctis" taikomus kokybės reikalavimus arba sudaryti konkurencines sąlygas, leidžiančias importuoti kitokių standartų dyzeliną ir benziną bei kreiptis į Europos Komisiją dėl importo muitų benzinui iš trečiųjų šalių panaikinimo.



NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių