Dažniausiai vartotojai skundžiasi nekokybiška elektros technika ir autoservisais

Valstybinė ne maisto produktų inspekcija 2010 metų pirmą pusmetį išnagrinėjo 983 vartotojų skundus dėl ne maisto prekių ir paslaugų.

Nustatyta, kad 65 proc. vartotojų skundų pagrįsti ir vartotojų teisės buvo apgintos.

Pagrįstų vartotojų skundų procentas, lyginant su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu išliko stabilus. Manoma, kad vartotojai atidžiau renkasi prekes ir paslaugas.

Pastaruosius keletą metų taip pat ryškėjo tendencija daugiau skundų sulaukti po šventinių išpardavimų, nuolaidų sezono, tačiau šiemet šių reiškinių įtaka nėra tokia ryški.

Kaip ir įprastai, didžioji gautų skundų dalis buvo dėl netinkamos kokybės prekių: elektros prietaisų, odos gaminių ir avalynės, baldų, tekstilės gaminių, cheminio valymo ir autoservisų teikiamų paslaugų. Kai kuriose gaminių ir paslaugų srityse skundų buvo gauta mažiau nei įprasta, kitose pastebima ryški skundų augimo tendencija.

šiemet daugiausiai vartotojų kreipėsi dėl įsigytų elektrotechnikos gaminių kokybės – 422, lyginant su 2009 m. tuo pačiu laikotarpiu, skundų dėl elektrotechnikos gaminių gauta 28 proc. mažiau.

Mažiau skundų šiemet gauta ir dėl baldų – 66 skundai. Tačiau dėl odos ir avalynės šiemet skundų gauta 10 proc. daugiau nei praėjusiais metais tuo pačiu laikotarpiu – 194 skundai.

Šiemet 24 proc. daugiau skundų gauta ir dėl tekstilės gaminių.

Paslaugų srityje 2010 m. dažniausiai skųstasi dėl autoservisų paslaugų – gauti 29 skundai, tačiau lyginant su 2009 m. tuo pačiu laikotarpiu – skundų sumažėjo 25 proc. Skundų dėl cheminio valymo ir skalbimo paslaugų jau gauta 46 % daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais.

Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos duomenimis, šiemet 29 proc. vartotojų, įsigiję netinkamos kokybės prekę, nutraukė pirkimo pardavimo sutartį ir susigrąžino sumokėtus pinigus, 8 proc. - nekokybišką prekę pakeitė kokybiška, 7 proc. vartotojų buvo neatlygintinai pašalinti prekės trūkumai, 1 proc. - sumažinta prekės kaina.

2010 m. pirmą pusmetį pagrįstų skundų vertė viršijo 1 milijoną litų, iš jų - grąžinti pinigai už netinkamos kokybės produktus sudarė 165 000, pakeistų prekių vertė siekė 135 000 Lt, neatlygintinai pašalinti prekės trūkumai sudarė 308 000 Lt sumą, sumažinta prekės kaina sudarė 4250 Lt sumą.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių