Daugėjant automobilių pirkėjų iš Rytų, ima trūkti transporto jiems išvežti iš Lietuvos

Pirkėjų iš Rytų tiek, kad trūksta automobilių ir transporto jiems išvežti iš Lietuvos tokia dabartinė nenaujų automobilių verslo realybė, penktadienį rašo dienraštis "Verslo žinios".

"Prie automobilių plovyklų ir remonto dirbtuvių eilės, kaip senais gerais laikais. Automobilvežių įmonės atsisako naujų mašinų vežimo ir vėl gabena nenaujus automobilius, nes tai pelningiau", - apie atsigavusią rinką patenkintas pasakoja bendrovės " Autocentrum A5", administruojančios automobilių pardavimo aikšteles prie Marijampolės, direktorius Virginijus Verbickas.

Jis skaičiuoja, kad prieš metus atsigabenti transporto priemonę iš Vokietijos vidutiniškai kainavo 250 eurų, o šiandien - jau 300 eurų.

Direktoriaus žiniomis, trūksta ir vagonų vežti mašinas į Kazachstaną. Į kokias šalis reeksportuojama daugiausias transporto priemonių, neaišku - valstybinė įmonė "Regitra" nefiksuoja eksporto krypties.

"Iš mūsų turgaus 70 proc. automobilių išgabenama į užsienį. Rinka atsigavo vasario mėnesį. Tada pardavimai, palyginti su 2009 metais, paaugo ir nuo to laiko beveik nekito. Tik vasarą padaugėjo kazachų. Šiandien pirkėjų daugiau nei yra mašinų", - sakė įmonės "Varanas", administruojančios Kauno automobilių turgų, direktorius Valentinas Naujanis.

Nenaujų lengvųjų automobilių eksportas 2010 metų trečiąjį ketvirtį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, augo 74 proc. ir pasiekė 900 mln. litų, suskaičiavo "autoplius.lt" ir pastebėjo tendenciją, kad dažniausiai parduodami iki 10 tūkst. litų kainuojantys automobiliai, tačiau pagal pajamas jie sudaro tik 17 proc. visos rinkos apyvartos.

Beveik 40 proc. apyvartos sudaro automobiliai, kainuojantys 20 tūkst. -50 tūkst. litų.

Dažniausiai parduodamos 6-10 metų transporto priemonės - joms tenka 45 proc. apyvartos.

"Vakaruose trūksta pardavimui nenaujų automobilių, nes mūsiškiams tenka konkuruoti su pirkėjais iš kitų Rytų Europos valstybių, už transporto priemones pasiryžusių mokėti brangiau. Prieš porą metų vienas lietuvis prekeivis, važiuodamas ieškoti mašinų, užsakydavo kelis automobilvežius, o šiandien tam, kad supirktų mašinas vienam automobilvežiui, Vakaruose jis praleidžia po mėnesį, - sako "Varano" direktorius.

Tačiau tokia padėtis prekeivius labiau džiugina nei buvusi prieš metus, kai vienam automobilvežiui mašinas supirkdavo keli susikooperavę pirkliai.

V.Naujanis sako, kad jam nerimą kelia tai, ar pirkėjai iš Rytų, neradę jiems tinkančių transporto priemonių, nepradės ieškoti kitų rinkų. Šiek tiek daugiau automobilių pradėta vežti nuo rugsėjo, kai vakariečiai grįžo po atostogų ir ėmė "valyti garažus". Antra vertus, tuputį pasikeitė ir pati rinka -kazachai pradėjo pirkti senas mašinas, jas ardyti ir į tėvynę gabenti tik dalis.


Šiame straipsnyje: automobiliaiautomobilių turgus

NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Pietryčių Lietuvos regiono plėtros fondas nebus steigiamas
    Pietryčių Lietuvos regiono plėtros fondas nebus steigiamas

    Vieno ekonomiškai silpniausių šalyje Pietryčių Lietuvos regiono, kuriame yra Vilniaus ir Šalčininkų rajonai, plėtros fondas kol kas nebus steigiamas. ...

  • Darbo birža švaisto ES milijonus?
    Darbo birža švaisto ES milijonus?

    Noras keisti arba įgyti profesiją gali įstumti į keblią padėtį. Kaunietis Martynas Staliulionis, pasinaudojęs Darbo biržos  pasiūlyta profesinio mokymo programa, ėmė abejoti, ar tai nėra tuščias ES skirtų pinigų švaistymas. ...

    49
  • Lietuvos elektros sistema pasiruošusi žiemos išbandymams
    Lietuvos elektros sistema pasiruošusi žiemos išbandymams

    Smarkiai išaugusios importo galimybės užtikrina elektros sistemos adekvatumą visą žiemą. Planuojama, kad naujausios tarptautinės jungtys „LitPol Link“ ir „NordBalt“ dirbs visus ateinančius tris mėnesius. 2015 m. žiemą ...

  • Apklausa: lietuviai po Kalėdų eglute labiausiai nenorėtų rasti statulėlių
    Apklausa: lietuviai po Kalėdų eglute labiausiai nenorėtų rasti statulėlių

    Artėjant didžiausioms metų šventėms, aplanko ne tik jaukus laukimo jausmas, bet ir dovanų pirkimo karštinė: ką dovanoti? Daugiau nei pusė apklaustų lietuvių atvirauja labiausiai nenorintys gauti keraminių statulėlių ir puodelių (32,...

  • Bekontakčiai mokėjimai – nuo kitų metų
    Bekontakčiai mokėjimai – nuo kitų metų

    Didžiųjų prekybos tinklų parduotuvėse jau įdiegti bekontakčio mokėjimo terminalai, tačiau 46 tūkst. bekontaktes mokėjimo korteles įsigijusių gyventojų dar priversti jomis atsiskaitinėti kaip įprastomis, rašo "Lietuvos žinios"....

    1
  • Į madą grįžta mediniai žaislai, bet didelė jų dalis – eksportuojama
    Į madą grįžta mediniai žaislai, bet didelė jų dalis – eksportuojama

    Prekybininkai sako – į madą grįžta mediniai žaislai. Jų paklausa kasmet auga, ypač prieš didžiąsias šventes. Tačiau gamintojai konstatuoja, kad medinių žaislų Lietuvoje lieka nedaug. Didžioji jų dalis eksportuojama į užsien...

  • Darbuotojų paieška: kodėl „Facebook“ tam puikiai tinka
    Darbuotojų paieška: kodėl „Facebook“ tam puikiai tinka

    Statistika rodo, kad jauni žmonės nuo 18 iki 29 metų Lietuvoje ieško darbo pasitelkdami socialinius tinklus, savo ruožtu darbdaviai lygiai taip pat ieškodami darbuotojų naudoja šias priemones. Anot Lietuvoje trečius metus veikiančio...

  • Būstui įsigyti – valstybės parama
    Būstui įsigyti – valstybės parama

    Naujoji Lietuvos valdžia žada paspirtį jaunoms šeimoms, kad šios galėtų lengviau įsigyti savo pirmąjį būstą. Anot paskirtojo premjero Sauliaus Skvernelio, pajamų tam žada ieškoti didindama per biudžetą perskirstomą bendrojo ...

    8
  • Seimas imasi 23 Darbo kodekso pataisų
    Seimas imasi 23 Darbo kodekso pataisų

    Pirmoje dienos pusėje nutaręs svarstyti valdančiųjų pataisas dėl dalies socialinio modelio nuostatų atšaukimo arba jų įsigaliojimo atidėjimo, Seimas ketvirtadienio pavakarę priėmė svarstyti dar vieno naujojo Darbo kodekso pataisų glėbį. ...

    6
  • Darbuotojai džiaugiasi, o ekonomistai nerimauja
    Darbuotojai džiaugiasi, o ekonomistai nerimauja

    Remiantis statistika, darbo užmokestis Lietuvoje šiais metais augo. Tiesa, ekonomistai dėl to nerimauja – jų teigimu, kuo didesnės bus algos, tuo mažiau konkurencinga bus Lietuvos ekonomika. Mat konkuruoti su kitų šalių gamintojais, ...

    2
Daugiau straipsnių