Beveik trečdalio vartotojų teisės pernai buvo pažeistos

Beveik trečdalis - 29 proc. - vartotojų Lietuvoje mano, kad jų teisės pernai buvo pažeistos, atskleidė tyrimas. Ypač daug skundų gaunama dėl nekokybiškų maisto produktų.

Per metus - palyginti su 2011 metais - šis rodiklis sumažėjo 3 proc., parodė Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) užsakymu bendrovės „Vilmorus“ atliktas tyrimas.

„Turime pakankamai daug nusiskundimų dėl maisto produktų“, - pirmadienį spaudos konferencijoje sakė VVTAT direktorius Feliksas Petrauskas.

Anot jo, daug skundų sulaukiama dėl lenkiškų maisto produktų, taip pat dėl ne maisto produktų iš Kinijos. Pasak F.Petrausko,skundžiamasi dėl turizmo paslaugų, statybos remonto darbų, todėl siekiama su Aplinkos ministerija siekiama įteisinti „einamojo remonto“ darbus.

22 proc. respondentų teigė, kad jiems teko susidurti su nesąžininga komercine veikla, 36 proc. - su klaidinančia reklama.

40 proc. vartotojų teigė, kad jie yra patenkinti informacija apie vartotojų teises, dar tiek pat ją vertino neigiamai. 20 proc. neturėjo nuomonės.

„Vilmorus“ direktorius Vladas Gaidys vertino, kad aktyviausiai savo teises gina 30-40 metų amžiaus vartotojai.

Tyrimas atskleidė, kad jei pardavėjas ar paslaugos atsisakytų kompensuoti nuostolius dėl nekokybiškos prekės, 45 proc. vartotojų nežinotų, kur kreiptis, kad pardavėjas kompensuotų nuostolius.

VVTAT užsakymu tyrimus 2012 metų gruodį atliko tyrimų bendrovė „Vilmorus“, apklaususi 1005 Lietuvos gyventojus nuo 18 metų.


Šiame straipsnyje: vartotojų teisėspažeidimai

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių