Apsipirkimą daugelis lietuvių laiko malonumo neteikiančiu darbu

Nors Lietuva yra viena pirmaujančių šalių pagal prekybos plotą, tenkantį vienam žmogui, lietuviams apsipirkimas džiaugsmo neteikia. Didžiajai jų daliai (74 proc.) apsipirkimas yra tik kasdienė būtinybė ar nemalonus darbas ir tik 26 proc. teigia, kad apsipirkimas yra pramoga. Tokius rezultatus rodo Švedijos kompanijos „HL Display“, teikiančios parduotuvių įrangos bei sprendimų paslaugas, užsakymu atlikta apklausa apie pirkimo įpročius Lietuvoje.

Tyrimas atskleidė, kad nepaisant nuomonės, jog pagrindiniai pirkėjai yra moterys, tik 32 proc. moterų apsipirkimas teikia džiaugsmo. Apklausa taip pat parodė, kad jauni žmonės (iki 30 metų) mėgsta laisvalaikį leisti parduotuvėse, tai jiems lyg pramoga. Kuo žmogus vyresnis, tuo labiau apsipirkimas jam tampa neišvengiama kasdienybe ir nemaloniu darbu nepriklausomai nuo to, ar jis gyvena dideliame ar mažesniame mieste.

Per apklausą siekta sužinoti, ko reikėtų vartotojams, kad apsipirkimas taptų malonesnis ir patogesnis. Dauguma (68 proc.) respondentų mano, kad greitesnis reikalingų prekių suradimas nuorodų pagalba apsipirkimą padarytų gerokai patogesnį. Malonesnį apsilankymą parduotuvėje lemtų teminis prekių išdėstymas sekcijomis, pvz., „viskas pusryčiams“, „prekės šventėms“ (44 proc. respondentų). Pastebėta, kad vyrams toks prekių suskirstymas yra labiau patrauklus nei moterims.

Didesnis pasirinkimas pirkti sveriamus produktus (pvz., sveriami makaronai, ryžiai, miltai) yra svarbus 34 proc. respondentų, o švaresnė ir tvarkingesnė aplinka parduotuvėje - 31 proc. respondentų. 24 proc. apklaustųjų apsipirkimas teiktų daugiau teigiamų emocijų, jeigu parduotuvėse būtų galimybė vaikus palikti specialiai įrengtuose žaidimų kambariuose, kuriuose specialus personalas juos užimtų tėvams apsipirkinėjant. 15 proc. respondentų nurodė, kad jiems svarbu, jog prekybos zonoje veiktų kavinė.


Šiame straipsnyje: apsipirkimas

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių