„The New York Times“ teigia tapęs kompiuterinių įsilaužėlių taikiniu

JAV dienraštis „The New York Times“ paskelbė patyręs kibernetinę ataką, galbūt susijusią su Kinijos kariuomene ir laikraščio pastangomis paviešinti milžinišką turtą, kurį yra sukaupusi komunistinės milžinės premjero Wen Jiabao (Ven Dziabao) šeima.

Kinija, kuri savo teritorijoje blokuoja šio laikraščio tinklalapį nuo pernai spalio, kai buvo paskelbtas straipsnis apie Wen Jiabao giminaičių turtus, pareiškė, kad „nėra pagrindo“ teigti, jog Pekinas palaiko kokias nors kibernetinio karo programas.

„Nepagrįstai tvirtinti ir daryti išvadas, neturint tvirtų įrodymų, kad Kinija dalyvavo tokiose kompiuterinių įsilaužėlių atakose, yra visiškai neatsakinga“, - URM atstovas Hong Lei sakė žurnalistams Pekine.

Tačiau ekspertai, kuriuos „The New York Times“ nusamdė savo sistemoms išvalyti, tvirtina, kad ta ataka turi visus požymius, būdingus kitiems atvejams, kai Kinijos kariuomenė buvo kaltinama vadovavusi įsilaužimams į IT sistemas.

Kompiuteriniai įsilaužėliai per pastaruosius keturis mėnesius infiltravosi į „The New York Times“ sistemas ir pavogė darbuotojų slaptažodžius, o šios atakos matomai buvo sutelktos į dienraščio biuro Šanchajuje vadovo Davido Barbozos (Deivido Barbosos) elektroninius laiškus, nurodė laikraštis.

Kaip teigiama D.Barbozos straipsnyje, paskelbtame spalio 25-ąją, artimi Wen Jiabao giminaičiai per kelerius metus uždirbo milijardus dolerių iš verslo sandorių, kol premjeras vadovavo kasdienei Kinijos vyriausybės veiklai.

„Kinijos kompiuteriniai įsilaužėliai, naudojantys metodus, kuriuos dalis konsultantų anksčiau yra susieję su Kinijos kariuomene, įsibrovė į “The New York Times" tinklą, - nurodė dienraštis, remdamasis skaitmeniniais įrodymais, surinktais savo IT saugumo ekspertų.

Laikraštis pridūrė, kad IT konsultantai įsitikinę, jog šios atako „prasidėjo iš tų pačių universiteto kompiuterių, kuriuos Kinijos kariškiai yra anksčiau panaudoję atakoms prieš Jungtinių Valstijų kariuomenės kontraktininkus.“

Įsilaužėliai pavogė laikraščio darbuotojų slaptažodžius ir surengė atakas prieš kompiuterius, naudojamus 53 darbuotojų, įskaitant biuro Pekine buvusio vadovo Jimo Yardley (Džimo Jardlio), kuris dabar vadovauja Indijoje veikiančiam „The New York Times“ Pietų Azijos biurui.

„Ekspertai nerado įrodymų, kad įsibrovėliai panaudojo tuos slaptažodžius, kad gautų informacijos, nesusijusios su pranešimais apie Wen Jiabao šeimą“, - nurodė laikraštis, pridūręs, kad taip pat buvo pavogti jo klientų duomenys.

„The New York Times“ pažymėjo, kad įsibrovėliai matomai ieškojo „žmonių, galėjusių teikti informaciją ponui Barbozai, vardus“, tačiau pridūrė, kad nėra įrodymų, jog buvo pažeistas svarbių elektroninių laiškų arba failų saugumas.

Laikraštis pranešė, kad padedant samdytiems kompiuterių ekspertams sugebėjo blokuoti prieigą įsibrovėliams ir užkirsti kelią panašioms atakoms prieš jo sistemas.

„The New York Times“ nurodė, kad naujienų agentūra „Bloomberg News“ taip pat tapo Kinijos kibernetinių atakų taikiniu, kai birželį paskelbė straipsnį apie turtus, sukauptus įtakingo Komunistų partijos pareigūno Xi Jinpingo (Si Dzinpingo) giminaičių. Lapkritį Xi Jinpingas buvo paskirtas Kinijos komunistų partijos vadovu.


Šiame straipsnyje: JAVnew york timesKinija

NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių