Italijos kruizinis laivas plaukiojo su sugedusiais prietaisais

Sausį ant seklumos užplaukęs Italijos kruizinis laivas plaukiojo su atviromis hermetiškomis durimis, nepatvirtintais žemėlapiais ir sugedusiais prietaisais.

Kai kurie techniniai „Costa Concordia“ laive buvę prietaisai neveikė nuo sausio 9 dienos – dar keturios dienos iki nelaimės prie Italijos Džilijo salos, per kurią žuvo 32 žmonės, pranešė laikraštis „Corriere della Sera“, remdamasis nutekintais oficialaus tyrimo dokumentais.

Nelaimę tyrusių pareigūnų ataskaitoje cituojamas laivo savininkės „Costa Crociere“ atsakymas, kuriame teigiama, kad ji nežinojo, jog hermetiškos turinčios būti durys atidarytos, tvirtinama, kad žemėlapiai – kapitono atsakomybė, o staigūs gedimai nesutrukdė laivui išplaukti.

Visus laivo techninės analizės rezultatus žada pristatyti teismo posėdyje liepos 21 dieną. Tyrimai pradėti dėl laivo kapitono Francesco Schettino ir trijų „Costa Crociere“ vadovų veiksmų, praneša naujienų agentūra AFP.

Laivas, kuriame buvo 4229 žmonės iš dešimčių šalių, ant seklumos prie Džilijo salos užplaukė sausio 13-osios naktį. F. Schettino apkaltintas tuo, kad delsė pradėti evakuaciją, o vėliau, dar nebaigus gelbėti visų keleivių, pats paliko laivą.

Pranešama, kad susidūrimo metu neveikė ir laivo juodoji dėžė, o tai reiškia, kad tyrams tenka remtis kompiuteriu, kuris išjungtas 23.36 val., o tai reiškia, kad gali taip ir nepavykti tiksliai atkurti to, kas tą naktį vyko.

„Corriere della Sera“ cituojame elektroniniai laiškai rodo, kad laivo prietaisus ketinta remontuoti, kai sausio 14 dieną jis pasieks uostą.

„Kelionės duomenų registravimo prietaisas sugedo šimtąjį kartą. Situacija tampa nebepakenčiama“, – cituojamas „Costa Crociere“ technikos direktoriaus Pierfrancesco Ferro laiškas laivus taisančiai bendrovei.

Laive buvęs įgulos narys tyrėjams taip pat pasakojo, kad susidūrimo metu hermetiškos durys buvo atidarytos. Esą „tokios praktikos buvo laikomasi plaukiant, siekiant palengvinti dirbančių žmonių judėjimą“.

„Costa Crociere“, didžiausia Europos kruizų operatorė, kaltinimus atmetė ir „Corriere della Sera“ teigė: „Juodoji dėžė parodė tik klaidos kodą, o tai visiškai nereiškia, kad kelionės duomenų registravimo prietaisas neveikė“.

„Nėra jokio įstatymo ar tarptautinės konvencijos, kurioje nustatyta, kad esant tokiai situacijai laivas negali plaukti“, – teigė bendrovė.

Ji taip pat tvirtino, kad užtikrinti, jog laive būtų visi kelionei reikalingi žemėlapiai, buvo F. Schettino atsakomybė. Mat apklaustas kartografas teigė, kad laive buvę skaitmeniniai žemėlapiai nebuvo patvirtinti.

„Laivas niekada neturėjo plaukti taip arti kranto“, – teigė kompanija.


Šiame straipsnyje: Costa Concordialaivasužsienis

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių