„Costa Concordia“ nelaimė atomazgos nesulaukė ir po metų

Prieš metus netoli Italijos krantų apsivertė kruizinis laineris „Costa Concordia“. Laivas netoli Džiljo salos dar teberiogso, o jį iškelti planuojantys inžinieriai sako, kad laivo iškėlimo operacija kainuos daugiau, nei planuota.

Sudėtinga operacija

Planuojama, kad įstrigęs laineris bus iškeltas šių metų vasaros pabaigoje, o tada nuplukdytas į artimiausią uostą ir supjaustytas.

Nors žadėta, kad operaciją būtų galima atlikti šį pavasarį, susidurta su problemomis. Pasak inžinierių, daug problemų kelia ne tik laivo dydis, bet ir aplinkosaugos reikalavimai. Laivo „Costa Concordia“ ilgis siekia beveik 11 futbolo aikščių, o sveria laineris beveik du kartus daugiau nei garsusis „Titanikas“.

Be to, Džiljo sala, netoli kurios apvirto laineris, yra aplinkosaugininkų saugoma teritorija. Šie jau pareiškė, kad jų netenkina operacijos tempai, tačiau inžinieriai atrėžė, kad operacija turi būti atlikta preciziškai, priešingu atveju viskas nueis šuniui ant uodegos.

Operacijos vykdytojai jau apskaičiavo, kad šoktelės ir laivo gelbėjimo kaina. Planuota, kad laivo „Costa Concordia“ išgabenimas atsieis apie 300 mln. eurų, tačiau dabar operacijos kaina šoktelėjo iki 400 mln. eurų.

Atminimo ceremonija

Sekmadienį saloje buvo surengta aukų atminimo ceremonija. Kompanija „Costa Crociere“ paprašė tragediją išgyvenusių žmonių nedalyvauti ceremonijose Džiljo saloje, nes ten trūksta vietos, bet dešimtys laivo katastrofą išgyvenusiųjų šio prašymo nepaisė.

Aukų giminaičiai į jūrą paleido gėlių vainikus, taip pat dalyvavo Mišiose už žuvusiuosius ir gelbėtojų apdovanojimo ceremonijoje.

„Tai mums labai sunku“, – sakė 35 metų Maddelein Soria, padavėjos iš Peru Erikos Fani Sorios Molinos, kuri žuvo per katastrofą, sesuo.

Džiljo meras Sergio Ortelli pridūrė: „Šio įvykio metinės mus sugrąžina prie tų tragiškų akimirkų, ir jaučiame tas pačias emocijas, tą patį liūdesį... Tiesiog norime susigrąžinti ramybę.“

Laivu prieš metus plaukė 4 229 keleiviai iš 70 pasaulio šalių. Sausio 13-osios vakarą milžiniškas laivas užplaukė ant uolos ir nugrimzdo.

Tarp žuvusių keleivių 12 buvo iš Vokietijos, 7 – iš Italijos, 6 – iš Prancūzijos, po du iš Peru ir JAV, po vieną iš Vengrijos, Indijos ir Ispanijos. Kai kurie, išgyvenę tragediją, šių įvykių niekada neužmirš.

„Praėjo 12 mėnesių, per kuriuos kiekvieną rytą nubusdavau tikėdamasi sulaukti skambučio, – sakė Elio Vincenzi, vienos moters, kurios žūtis iki šiol nėra oficialiai patvirtinta, vyras. – Man reikia kapo, kurį apverkčiau.“

Laukia teismo verdikto

Laivo „Costa Concordia“ kapitonas Francesco Schettino iki šiol gyvena namų arešto sąlygomis. Bulvarinių dienraščių jis buvo pramintas Kapitonu Bailiu, nes paliko lainerį, kai jame dar buvo įstrigusių žmonių.

Kaip tvirtino nelaimės tyrėjai, remdamiesi liudytojų parodymais, F.Schettino nurodė laivo įgulai praplaukti kuo arčiau salos kuo didesniu greičiu, tačiau neįvertino galimo pavojaus ir užplaukė ant povandeninių uolų.

Kai keleiviams buvo liepta palikti laivą, evakuacija buvo chaotiška, nes laivas gulėjo pakrypęs beveik 90 laipsnių kampu.

Tačiau F.Schettino skundėsi, kad yra vaizduojamas blogiau, nei Osama bin Ladenas.

„Ištisus metus buvau kankinamas dėl to, kas nutiko sausio 13-osios vakarą. Buvau vaizduojamas blogesnis nei bin Ladenas“, – piktinosi F.Schettino. Be kapitono, teisėsaugos akiratyje atsidūrė ir trys kompanijos „Costa Crociere“ vadovai, mat katastrofą išgyvenusių keleivių teisininkai padavė bendrovę į teismą.

Visgi Italijos prokurorai sako, kad laivo ir jo įgulos byla, ko gero, nebus baigta nagrinėti artimiausiu laiku.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių