Dėl siūlomų rinkliavos naujovių Klaipėdoje – aistros

Senamiesčio verslininkams nerimą kelia miesto valdžios siūlomi rinkliavos už automobilių stovėjimą miesto centre tvarkos pakeitimai. Baiminamasi, kad naujovės gali dar labiau žlugdyti verslą.

Pasiruošusių mokėti yra

Klausimas dėl rinkliavos už automobilių stovėjimą miesto centre antradienį buvo svarstomas Smulkiojo ir vidutinio verslo tarybos posėdyje.

„Galime ir nieko nekeisti, bet negali gamtoje egzistuoti pusiau gimęs kūdikis“, – tvirtino Klaipėdos mero pavaduotojas Artūras Šulcas.

Vicemeras pabrėžė, kad dabar situacija yra tokia, kad sąžiningi žmonės moka už automobilių stovėjimą miesto centre, o nesąžiningi juos stato tarpuvartėse. Mašinų tarša miesto centre nemažėja.

„Siūlomus pakeitimus atidavėme svarstyti visuomenei. Diskusija vyksta. Gauname įdomių laiškų. Rašo ir pietinės miesto dalies gyventojai, kurių šis sprendimas neliečia. Jie tvirtina, kad mielai per mėnesį sumokėtų 15 litų už automobilio stovėjimą, kad grįžę vakare namo rastų laisvą vietą mašinai“, – pasakojo A.Šulcas.

Mero pavaduotojas pabrėžė, kad kalba eina ne apie visų kiemų apmokestinimą, o tik senamiesčio, kur yra valstybinė, nenuomojama žemė.

„Dėl kiemų pastebėjimų iš žmonių nesulaukėme. Šis siūlymas vertinamas palankiai“, – teigė vicemeras.

Gyventojus išgelbėtų atitvarai

Klaipėdos apskrities verslininkų asociacijos pirmininkės Nijolės Hansen manymu, šią problemą galima išspręsti ir kitais būdais. Užtektų, kad žmonės pasistatytų atitvarus. Jie jau yra kai kuriuose kiemuose.

„Pati padariau apklausėlę keliuose kiemuose. Viena močiutė pasakojo, kad savaitgaliais pas ją atvažiuoja vaikai su dviem mašinomis. Moteris išsigandusi, kad pakeitus tvarką, šie neatvažiuos, nes reikės mokėti už stovėjimą. Atitvarai viską išspręstų. Reikėtų tik palengvinti procedūras jų įsirengimui. Dabar tvarka labai sudėtinga“, – pastebėjo pirmininkė.

A.Šulcas aiškino, kad ši tvarka yra nustatyta įstatymu. Miesto valdžia negali jos pakeisti.

Anot tarybos narių, valdžiai nereikėtų lįsti į senamiestyje turtą įsigijusių ir brangiai už jį mokėjusių žmonių kišenes, o suteikti lengvatas. Pagal naują tvarką nemokamai kieme jie galėtų laikyti tik vieną mašiną. Už likusius automobilius turėtų mokėti po 500 litų per metus.

„Senamiestis nėra automobilių stovėjimo aikštelė. Ir daba ribojamas jų stovėjimas. Leidimas nemokamai stovėti išduodamas 5 iš 8 butų gyventojų. Likusiems lieka tikėtis, kad ras laisvą vietą kieme.

Paisys verslininkų nuomonės

Vicemeras tvirtino, kad diskusijos vyksta dėl trijų pagrindinių dalykų, tačiau ieškoma kompromisų. Vienas jų – rinkliavą už automobilių stovėjimą miesto centre rinkti ir savaitgaliais.

„Šiuo atveju bus, kaip pasakys senamiesčio verslininkai. Jei nesutarsime, atsisakysime savaitgalio apmokestinimų. Jei verslininkams tinka, kad mašinos mestų dujas į kliento, vasarą geriančio kavą, puodelį, tada gerai“, – tvirtino mero pavaduotojas.

A.Šulco teigimu, diskusijos vyksta ir dėl nemokamų stovėjimo vietų įrengimo raudonojoje zonoje – senamiestyje. Čia žmonės mašinas galėtų palikti 20 minučių ir per tą laiką susitvarkyti reikalus.

Manoma, kad tokios stovėjimo vietos galėtų atsirasti aikštelėje prie turgaus arba pilies teritorijoje.

Taip pat svarstoma, kaip išspręsti automobilių stovėjimo problemą prie savivaldybės, buvusios rotušės.

Žmonėms trūksta informacijos

Smulkiojo ir vidutinio verslo tarybos nariai pastebėjo, kad gyventojams trūksta informacijos. Ne visi gali matyti informaciją apie naujoves savivaldybės tinklalapyje.

„Keistas viešasis svarstymas. Diskusija vyksta tarp Transporto skyriaus vedėjo Rimanto Mockaus ir visos Klaipėdos“, – pastebėjo nariai.

A.Šulcas pabrėžė, kad diskusija dėl tvarkos pakeitimų vyks iki balandžio 20 dienos. Mintis bus keičiamasi ir senamiesčio verslininkais. Žmonės gali pateikti savo pastebėjimus.

Anot tarybos narių, svarbiausia, kad įsigaliojus pakeitimams nenukentėtų senamiesčio verslas. Jau savaitgaliais čia nėra žmonių. Kavinės ir parduotuvės tuščios.

„Kodėl visi traukia į prekybos centrus? Ten nemokamas stovėjimas“, – pastebėjo tarybos nariai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

discount ugg classic

discount ugg classic portretas
michael kors online outlet yjghypa coach shoulder bags outlet hqzavtwftwb michael kors handbags sale pppkkuluj mk bags outlet store iiqkcgbyfz canada goose online qxaabqpxyz discount barbour jackets ynaubzsqeu kate spade sale xxrlxbv michael kors bags oooskaczrhw michael kors outlet store online

hm

hm portretas
Na negali būt, net kažkas iš tarybos narių pastebėjo kodėl gi žmonės į Akropolius renkasi, svieto pabaiga :)

Emigruojam i kaima

Emigruojam i kaima portretas
Gaila matyti kaip toliau yra "marinuojamas" miestas, gyventoju skaiciui mazejant yra ivedinejami papildomi apribojimai jiems, kogero bus patogiau i darba vaziuoti i Gargzdus negu i Klaipedos centre esanti biura. Trumparegiskumas ir primityvus noras pasipinigauti. Gyventojai uz stovejima centre nenori moketi ir nemokes, nepriversite. Jei tai reiks nesilankyti apmokestintose zonose, taip ir bus. Paskutines imones issikels i "patogesnes" teritorijas, maitinimo istaigoms dar labiau sumazes klientu, toliau baliavos jaunimas. O savivaldybe toliau dejuos kaip stovejimo apmokestinimas nenesa pelno. Kas liecia stovejimo apmokestinima daugiabuciu kvartaluose, butu sazininga ne tik imti pinigus is gyventojo, bet jam ir pasiulyti kazka uz tai, t.y. suremontuoti kiemus, valyti sniega juose. P.S. Ar siuklsiu surinkejai irgi mokes uz savo konteineriu parkavima?
VISI KOMENTARAI 41

Galerijos

Daugiau straipsnių