Daugiausia „juodųjų dėmių“ - kelyje tarp Šilutės ir Klaipėdos

Kas ji – „juodoji dėmė“? Tai toks 500 m kelio ruožas, kuriame per 4 metus įvyksta 4 ar daugiau įskaitinių eismo įvykių, kuriuose žūsta arba sužalojami žmonės. Pastaruosius 6 metus „juodųjų dėmių“ skaičius Lietuvos keliuose nuolat mažėja.

2006 m. buvo nustatytos 267 „juodosios dėmės“, 2007 m. – 247, 2008 m. – 225, 2009 m. – 178, 2010 m. – 135, 2011 m. – 87. Šiemet jų likę 58.

Iki šiol daugiausia „juodųjų dėmių“ yra likę kelio Kaunas–Jurbarkas–Šilutė–Klaipėda ruože tarp Šilutės ir Klaipėdos, kelio Kaunas–Zarasai–Daugpilis ruože tarp Kauno ir Jonavos bei magistralėje „Via Baltica“. Tikimasi, dėl atliekamų rekonstrukcijos darbų ir diegiamų eismo saugos priemonių ši situacija jau artimiausiais metais turėtų gerėti.

Atsižvelgiant į tai, daug dėmesio skiriama automagistralės „Via Baltica“ saugai gerinti. Inžinerinėmis priemonėmis siekiama užtikrinti saugų automobilių įvažiavimą iš šalutinių kelių, papildomomis inžinerinėmis priemonėmis (dažniausiai sankryžų, įvažiavimų į degalinių teritorijas zonose) atskiriami priešpriešiniai eismo srautai

. 2012–2013 m. bus vykdoma apie 13 km ilgio „Via Baltica“ ruožo ties Pasvaliu rekonstrukcija, kurios metu planuojami sankryžų rekonstrukcijos bei dviejų lygių pėsčiųjų perėjų įrengimo darbai. Trasoje yra 5 individualios sankryžos, kurios suprojektuotos pagal saugaus eismo reikalavimus: pėstiesiems važiuojamoje dalyje įrengiami saugūs praėjimai, numatomas šių vietų apšvietimas. Ruože bus įrengta 12 autobusų sustojimo aikštelių, pastatyti 2 autopavilijonai. Sankryžų ir autobusų sustojimo aikštelių zonose bus įrengiami, rekonstruojami seni pėsčiųjų ir dviračių takai (bendras rekonstruojamų ir įrengiamų pėsčiųjų ir dviračių takų ilgis sudarys 2,5 km).

Kelyje Šilutė–Klaipėda šiemet planuojama rekonstruoti dvi pavojingas sankryžas esančias Vilkyškių miestelyje, diegti kitas eismo saugos priemones šiame kelyje esančių miestelių teritorijose bei jų prieigose. Ateityje saugesnį ir patogesnį eismą padės užtikrinti šiemet pradedamas tiesti Priekulės aplinkkelis.

Pernai rekonstravus avaringiausią apie 8 km ilgio ruožą kelyje Kaunas–Zarasai–Daugpilis, pagerėjo eismo sąlygos tarp Kauno ir Jonavos. Čia rekonstruota kelio danga, įrengtos eismo saugos ir aplinkosaugos priemonės. Sankryžose su keliais, vedančiais į Išorų, Zatyšių ir Stašėnų gyvenvietes, įrengtas šviesoforinis eismo reguliavimas, sankryžų matomumui pagerinti įrengtas apšvietimas. Dėl šių patobulinimų pastebimas „juodųjų dėmių“ nykimas šioje kelio atkarpose.

2012 m. bus pradėtas įgyvendinti ES lėšomis finansuojamas projektas „Eismo saugos ir aplinkosaugos priemonių diegimas, III etapas“, kurio metu bus rekonstruota 19 sankryžų ir nutiesti 5 pėsčiųjų ir dviračių takai, kurių bendras ilgis sudarys 9 km.

2012 m. bus įrenginėjamos dvi požeminės pėsčiųjų perėjos valstybinės reikšmės magistraliniame kelyje A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda prie Lazdėnų ir Karčiupio gyvenviečių, kurios pagerins vietinių gyventojų eismo sąlygas.

2012–2013 m. Lietuvos valstybinės reikšmės keliuose numatoma rekonstruoti 32 pavojingas sankryžas, nutiesti 13 pėsčiųjų ir dviračių takų ruožų. Avaringuose kelių ruožuose, kur artimiausiu metu nėra galimybės atlikti esminių rekonstrukcijos darbų arba tai ilgai užtruktų, bus diegiamos greito poveikio eismo saugos priemonės: greitį mažinančios priemonės, greičio švieslentės, saugumo salelės, pėsčiųjų perėjos, kelio ženklai. Konkrečios priemonės bus taikomos atsižvelgiant į kelio parametrus bei „juodojoje dėmėje“ įvykusių avarijų priežastis ir pobūdį, kelio aplinką.

LAKD vykdydama saugaus eismo gerinimo politiką neapsiriboja vien vietų, kuriose jau įvyko eismo įvykiai inžineriniu tobulinimu. Kiekvienas eismo įvykyje žuvęs asmuo valstybei kainuoja daugiau kaip 1,7 mln. lt, tuo pačiu patiriama ilgalaikė moralinė žala, suluošinami žmonių likimai, valstybė praranda darbingo amžiaus piliečius, kiekvieno žmogaus netektis paliečia labai platų visuomenės ratą, patiriama asmeninė tragedija šeimoje. Todėl direkcija vykdo plataus masto švietėjišką veikla, rengiamasi įdiegti eismo įvykių prevencijos taikymą.

Kelių direkcija pažymi, kad vien jos pastangų neužtenka. Lietuvoje vis dar daug eismo įvykių sukelia neblaivūs asmenys, vairuotojai, atsainiai žiūrintys į automobilių techninę būklę, piktybiškai viršijantys greitį ir pan.

Didelė problema išlieka pėsčiųjų atsainus elgesys tamsiu paros metu, kai vengiama nešioti atšvaitus ar naudotis kitomis asmeninėmis saugos priemonėmis.

Vis dėlto „juodųjų dėmių“ kasmet mažėja, ir prognozuojama, kad maždaug 2016–2017 metais jų gali likti mažiau negu 10.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių