Dujų kolonėlės statybos sudomino ir Antikorupcijos sargus


2009-10-20
Tadas Širvinskas
Dujų kolonėlės statybos sudomino ir Antikorupcijos sargus

Dujų degalinės statyba "Kauno autobusų" teritorijoje susidomėjo teisėsauga, o Kauno apskrities viršininko administracija ėmėsi žingsnių, kad būtų atšauktas statybų leidimas.

Vis daugiau abejonių

"Kauno autobusų" ir bendrovės "SG dujos" sandėris statyti suslėgtų gamtinių dujų kompresorinę ir lėtaeiges bei greitaeiges dujų užpylimo kolonėles sukėlė ne tik šalia sklypus turinčių savininkų susirūpinimą, bet ir pritraukė įvairių tarnybų dėmesį.

Pasirodo, kad savivaldybės įmonės ir privačios bendrovės pasirašyta jungtinės veiklos sutartimi dar prieš metus susidomėjo Viešųjų pirkimų tarnyba. Tada ji konstatavo, kad "Kauno autobusai" pažeidė įstatymus, nes dujų kolonėles įrengsiančią bendrovę turėjo pasirinkti viešo konkurso būdu. Tarnyba ne tik pagrūmojo pirštu, bet ir tolesnį tyrimą perdavė Lietuvos generalinei prokuratūrai bei Specialiųjų tyrimų tarnybai.

Direktorius nieko nežinojo

"Kauno autobusų" generalinis direktorius Mindaugas Grigelis teigė apie tai, jog dar prieš metus Viešųjų pirkimų tarnyba dėl sudarytos jungtinės veiklos sutarties kreipėsi į teisėsaugą, nieko nežinantis.

Nepaisant teisėsaugos dėmesio, pasirengimas statybai ir toliau vyko, bendrovės pasirašė papildomų susitarimų. Dar kartą "Kauno autobusų" vadovas savo parašu patvirtino, kad po statybos "SG dujoms" bus suteikta 1500 kv. m teritorija.

"Tai yra žemės grobstymas su dujų kvapu", – pareiškė šalia šios teritorijos sklypą valdančios bendrovės "Domus Firma" direktorius Giedrius Buinevičius.

Prašo atšaukti leidimą

Gana įtartinai rengtas "Kauno autobusų" teritorijoje esančios dyzelinio kuro degalinės rekonstrukcijos techninis projektas praslydo pro apsaugos barjerus – rugpjūčio pabaigoje buvo išduotas statybų leidimas. Jį išdavusi Kauno apskrities viršininko administracija (KAVA) susizgribo ir šio mėnesio pradžioje kreipėsi į Valstybinę teritorijų planavimo ir statybos inspekciją, prašydama, kad dėl statybų leidimas būtų sustabdytas.

KAVA specialistai tvirtina neva tik tada apsižiūrėję, kad nėra "Kauno autobusų" teritorijos detaliojo plano, nors projekto autoriai ne kartą raštiškai pažymėjo, kad projektas rengiamas vadovaujantis tokiu planu.

Kauno apskrities viršininkė Ona Balžekienė teigė, kad jos pavaldiniai neprivalo tikrinti, ar planas yra, nes pasitiki projekto autoriumi.

"Kauno dienai" M.Grigelis tvirtino nesikišantis į techninio projekto rengimą ir visą kaltę permetė "SG dujoms" ir projektą rengusios bendrovės "Rusnė" projektų vadovui Algimantui Mačioniui. Praėjusią savaitę žurnalistams su A.Mačioniu pavyko susisiekti du kartus, tačiau abu kartus jis tvirtino esąs posėdyje, todėl negalintis kalbėti.


Sudomino Antikorupcijos sargus

 

"Kauno autobusų" ir "SG dujų" verslo planais susidomėjo ir Kauno savivaldybės Antikorupcijos komisija.

Komisija praėjusį mėnesį raštiškai paaiškinimų kreipėsi į Kauno autobusų valdybos pirmininką Alvydą Stanislovaitį, savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybą, Kauno apygardos prokuratūrą.

Antikorupcijos komisijos pirmininkas Raimundas Kaminskas kol kas savo išvadų dėl savivaldybės kontroliuojamos įmonės ir privačios bendrovės jungtinės veiklos sutarties nedaro, bet pažymi, jog mano, kad tokie sandoriai turėtų būti daromi skaidriau.

"Yra daug svarbių klausimų, kurie neturėtų praslysti, bet praslysta pro savivaldybės tarybą. Manau, kad šis yra vienas tokių", – sakė R.Kaminskas.

Po jungtinės veiklos sutartimi pasirašę "Kauno autobusų" ir "SG dujų" vadovai sutarė, kad suspaustomis gamtinėmis dujomis bus aprūpinti ne tik nežinia kada būsiantys nupirkti autobusai, bet ir degalinės paslaugomis norintys pasinaudoti tretieji asmenys.

Sutartis turėtų galioti šešerius metus ir baigtis tik tuo atveju, jei bus spėta parduoti bent 11,5 mln. kub. m suslėgtų gamtinių dujų. Veiklai vykdyti "SG dujoms" bus skirta 1500 kv. m teritorija. Degalinės statybų priešininkai trimituoja, kad sandoris kvepia žemės užvaldymu.

Miesto vadovai vis garsiau kalba, kad vertėtų pagalvoti apie galimybę sujungti "Kauno autobusus" ir "Autrolį". Tokiu atveju autobusų parkas galėtų išsikelti ir apleisti milžinišką teritoriją.

"Jei išsikeltume, dujų kolonėlės tikrai neliktų. Visą įrangą nesunku susikrauti ir išsivežti", – galimybę, kad, išsikrausčius "Kauno autobusams", degalinė liktų, neigė direktorius Mindaugas Grigelis.