"flyLAL" keleiviai: "Jie mus apgavo!"


2009-01-19
Laura Čyžiūtė

Šį savaitgalį Vilniaus oro uoste – suirutė. Bendrovei "flyLAL" sustabdžius veiklą ir atšaukus visus skrydžius, pasipiktinę kleiviai atakuoja oro uosto informacijos centrą, netyla telefonai.

Nuostoliai: V.Kudinas bilietą dukrai į Madridą pirko du kartus.

Vilniuje įstrigo prancūzas

Šeštadienį nuo pat ryto į oro uostą traukė pasipiktinę bendrovės "flyLAL" klientai. Dauguma jų, apsikrovę lagaminais, tik įėję į oro uostą sužinojo apie atšauktus skrydžius.

"Rytoj būtinai turiu pasiekti Paryžių, pirmadienį man reikia į darbą. Prieš savaitę bendrovė "flyLAL" paskelbė nutraukianti tiesioginį reisą į Paryžių, tačiau pasiūlė kitą išeitį – skrydį per Amsterdamą. Sutikau ir tik prieš valandą sužinojau, kad ir šis reisas atšauktas. Esu nustebęs, nes bendrovė manęs apie tai neinformavo. Vakar vakare dar tikrinau e. paštą, jokios žinutės. Ką dabar daryti, aš nežinau. Tai nenormalu!" – piktinosi šeštadienio vakarą oro uoste sutiktas prancūzas Jaromas.

Apie pusvalandį blaškęsis po Vilniaus oro uostą Jaromas nusprendė skambinti į Prancūzijos ambasadą Lietuvoje, tačiau jos darbuotojai atsakė niekuo negalį padėti. Tuomet jaunuolis nusprendė rydienai pirkti bilietą į Paryžių iš kitos skrydžių bendrovės. Jaromas džiaugėsi tik tuo, kad Vilniuje turi draugų, pas kuriuos gali dar vieną naktį pernakvoti.

"O kas būtų, jeigu Vilniuje neturėčiau nė vieno pažįstamo? Kur tada eiti? Kur nakvoti? Oro uoste? Tai baisu", – galvą lingavo jaunuolis.

Griūva gyvenimas

Šeštadienio popietę iš Klaipėdos į oro uostą skubėjo ir Laima Astrauskienė. Prieš savaitę internetu jai draugė užsakė bilietus į Olandijos sostinę Amsterdamą. Atvykusi klaipėdietė net žagtelėjo išgirdusi, kad niekur neskris.

"Tai gražu, ką?! Ką jie sau leidžia?! Kaip man toliau gyventi? Ką daryti?", – ašaras braukė isterijos pagauta moteris. Tačiau prie informacijos langelio sėdinti darbuotoja tegalėjo L.Astrauskienei pasiūlyti popieriaus lapą su "flyLAL" bendrovės kontaktiniais duomenimis. Tiesa, bendrovės telefono numeris nenurodytas, skelbiamas tik "flyLAL" e. paštas ir interneto svetainės adresas.

Keiksnodama bendrovę moteris sugrūdo į rankinę nereikalingą lapą ir išskubėjusi iš išvykimo salės į lauką, užsirūkė. Braukdama riedančias ašaras L.Astrauskienė skundėsi, kad jos gyvenimas baigėsi. Mat nuo šios kelionės priklausė jos ateitis.

"Šiandien turėjau pasirašyti darbo sutartį ir pirmadienį jau eiti dirbti. Dabar manęs nebepriims. Juk ir Olandijoje krizė, mažinama darbo vietų, o tokių, norinčių dirbi kaip aš, – šimtai. Ką man dabar daryti? Vyro neturiu, mažas vaikas auga, paskolos butui paimtos. Iš ko reikės gyventi?", – skundėsi moteris. Vienintelė paguoda, kad nakvoti oro uoste neteko. Iš Klaipėdos parsivežti jos namo skubėjo tėtis.

Bilietą pirko du kartus

Skrydžių bendrovės apgauti jautėsi ir kiti keleiviai. Vladimiras Kudinas tikino dukrai bilietą į Madridą pirkęs penktadienį. Tą pačią dieną, tik keliomis valandomis vėliau bendrovė paskelbė nutraukianti savo veiklą. Vyras piktinosi, kodėl jo niekas neįspėjo, kad skrydžiai gali būti atšaukti. Esą "flyLAL" darbuotojai tikrai žinojo apie bendrovei gręsiantį bankrotą, tačiau pinigų už skrydį vis vien nesidrovėjo imti.

"Dukra iš Maljorkos atvažiavo švęsti su šeima Naujųjų metų, o pirmadienį turėjo grįžti atgal, į darbą. Už bilietą į vieną pusę sumokėjau 800 litų. Galėjo bent parduoti bilietą ne pirmadieniui, o penktadieniui, kai dar buvo vykdomi skrydžiai. Manau, jie taip tyčia padarė", – įtarimais dalijosi vyras.

V.Kudinas nesitiki, kad pavyks iš merdinčios skrydžių bendrovės susigrąžinti 800 litų. Liūdnai šypsodamasis jis patraukė į oro uoste įsikūrusios Latvijos skrydžių bendrovės "airBaltic" kasas pirkti kito bilieto. Juk dukra kažkaip turi pasiekti Ispaniją.

Melskitės, kad nebankrutuotų

Bendrovės "flyLAL Group Services" komunikacijos vadovė Gintarė Rimkuvienė apgailestavo, kad dėl bendrovės finansinių sunkumų nukentėjo 29 400 skrydžio bilietus iš anksto įsigijusių keleivių. Tačiau esą jų apsaugoti nuo nuostolių "flyLAL" darbuotojai niekaip negalėjo. Kol nebuvo priimtas sprendimas stabdyti veiklą, tol darbuotojai privalėjo parduoti klientams skrydžių bilietus.

Sprendimas priimtas tik sausio 16-ąją po pietų. Nuo tos akimirkos esą darbuotojais stengėsi apie tai informuoti kiek įmanoma daugiau keleivių. Nors pranešimai siuntinėti iki pat vėlumos, dauguma bilietus įsigijusių žmonių taip ir liko neperspėti. Tačiau G.Rimkuvienė pabrėžė, kad vilties atgauti už bilietus sumokėtus pinigus yra.

"Jeigu padėtis susiklostytų palankiai ir bendrovė galėtų atnaujinti veiklą, keleiviai dėl pinigų grąžinimo galėtų kreiptis į "flyLAL". Bendrovė pinigus grąžintų ir sumokėtų visas kompensacijas, kurios priklauso pagal reglamentus. Jeigu vadovybė nuspręs kreiptis į teismą, kad būtų iškelta bankroto byla, tuomet teismas paskirtų administratorių, kuris toliau rūpintųsi, kaip tie pinigai būtų žmonėms grąžinami", – tikino G.Rimkuvienė.

Ar kreiptis į teismą dėl bankroto bylos, "flyLAL" vadovybė spręs šią savaitę. Šiuo metu Vilniuje įstrigusiems keleiviams bendrovė siūlo pasinaudoti kitais būdais. Kelionių agentūrose pirkusiems bilietus siūloma pasiteirauti šių, ar yra galimybių susigrąžinti sumokėtus pinigus už bilietus arba juos pakeisti.

Jeigu buvo įsigytas bilietas kelionei ne tik su "flyLAL", bet ir su kitomis oro bendrovėmis, siūloma kreiptis į kitus oro vežėjus dėl visos kelionės šių vežėjų nurodytomis sąlygomis.

Jeigu už bilietą buvo mokėta kredito kortele, siūloma pasiteirauti kortelę išdavusios kredito įmonės, ar yra galimybė susigrąžinti sumokėtus pinigus.


Vytautas Mikelionis
Nukentėjusių bendrovės "flyLAL – Lithuanian Airlines" klientų iniciatyvinės grupės lyderis

Šiuo metu yra 63 iniciatyvinės grupės nariai. Daugiausia nukentėjusiųjų yra iš Lietuvos, tačiau sulaukiau daug skambučių ir iš JAV, Olandijos, Didžiosios Britanijos. Iš tų šalių, kur turėjo būti vykdomi skrydžiai.

Mes dėl konkrečių reikalavimų apsispręsime artimiausiomis dienomis. Dabar žinome, kas mūsų netenkina. Pavyzdžiui, mums kliūva tai, kad "flyLAL" leido įsigyti bilietus po to, kai buvo sustabdyta bendrovės veikla. Nuo to laiko, kai buvo paskelbta informacija, jog stabdoma veikla, bendrovės interneto svetainė veikė dar kelias valandas. Šiuo metu bilietus įsigiję žmonės jaučiasi apgauti.

Taip pat mūsų netenkina tai, kad bendrovė nepateikia jokios informacijos. Žinios, kurios paskleistos vos bendrovei nutraukus veiklą, niekinės. Mūsų nuomone, turėjo būti palikta karštoji linija, keletas prie telefono budinčių darbuotojų, kurie atsakinėtų į skambučius. Dabar absoliučiai nieko.

"flyLAL" siūlo kreiptis į jungtinius skrydžius vykdančius partnerius, tačiau bendrovė jų taip pat neinformavusi. Vadinasi, keleiviui, nenuskridusiam dėl vienos bendrovės kaltės dalies kelionės, bilietas tolesniems skrydžio etapams taip pat negalioja.

Jeigu "flyLAL" apie tai, kad stabdo veiklą, būtų informavusi partnerius, žmonės būtų praradę tik dalį pinigų už bilietą iki tarpinės stotelės. Kadangi bendrovė nežmoniškai pasielgė, keleiviai prarado visą kelionę.

Visi, norintys prisijungti prie iniciatyvinės grupės, gali siųsti laiškus e. paštu vytinga@post.skynet.lt arba skambinti telefonu 8678 15885.