Parodų gidas


2004-06-05
Žilvinė PETRAUSKAITĖ
Parodų gidas

Meškutis iš vaikystės

“Rainoje galerijoje” (Kepėjų g. 17 ) Klaipėdoje iki birželio 18 d. veiks kaunietės grafikės Jūratės Rekevičiūtės paroda “Dryžiai”

Kauniečiai menininkai savo naujausius kūrinius įniko rodyti uostamiestyje.

Tai dabar Klaipėdoje gyvenančio kauniečio menotyrininko Igno Kazakevičiaus “pinklės”. Į savo rengiamus projektus jis drąsiai kviečiasi Kauno, Vilniaus dailininkus, o šie noriai atsiliepia.

Dabar Klaipėdos “Rainoje galerijoje” savo naujausius grafikos lakštus eksponuoja dažniausia I.Kazakevičiaus projektų ir parodų dalyvė Jūratė Rekevičiūtė.

Jos paroda “Dryžiai” liudija apie pasikeitusią menininkės kūrybinę pasaulėžiūrą. Meniniame J.Rekevičiūtės pasaulyje atsirado geležine logika grįstos tvarkos, filosofinės gelmės, mažiau vienkartinio blizgesio. Dabar autorė sluoksniuoja gyvenimiškosios patirties klodus, iš kurių šelmiškai, romantiškai ar skausmingai pliušinio meškučio kontūrais kyšteli galvą vaikystė.

“Šioje parodoje Jūratė derina popmeno tendencijas ir grafikos tradiciją. Ji etikete, trafaretu paverčia būdingiausius iškiliosios spaudos bruožus - raižinio kontūrą, briauną, grubumą.

Tačiau savo pasikartojančio simbolio - meškiuko - kontūrą ji ne išraižo, o atspaudžia kaip trafaretą. Tai yra ji “tiražuoja” tradicinės grafikos estetiką, pateikia tarsi tik šios grafikos įvaizdį, tačiau technika išlieka tradicinė - lino raižinys”, - teigia menotyrininkas I.Kazakevičius.

J.Rekevičiūtės parodą “Dryžiai” galima aplankyti ir virtualioje galerijoje www.jurart.com.

Paskutinio mohikano atsinaujinimas

Kauno architektų namuose (Vilniaus g. 22) vakar atidaryta ir iki birželio 11 d. veiks Vytauto Eigirdo tapybos paroda

Kaunietį Vytautą Eigirdą galima vadinti vienu paskutinių mohikanų, smarkiai įsikibusių į tradicines kūrybos technikas, skausmingai ir aštriai deklaruojančių savo poziciją šiandieniniame pasaulyje.

Daugelio kritikų įvardytas apokalipsės dainiumi, V.Eigirdas visgi teigia, jog savo kūryboje pirmiausia siekia išaukštinti atsinaujinimą, šviesos pergalę prieš blogį. Jis išties novatoriškas netradiciškai traktuodamas visiems seniai žinomus Biblijos siužetus, su nervinga ekspresija savaip perteikdamas šv.Jono apreiškimą.

Menotyrininkai pastebi, kad pastaruoju metu šio autoriaus tapyba kinta - ji šviesėja ir lengvėja. Dingsta anksčiau pamėgtos kontrastingos raudonos, juodos, geltonos ar mėlynos spalvinės “dėmės”, o epitetai “himnas nakčiai” ar “juodoji niekuma” dabar šio autoriaus kompozicijoms jau nelabai limpa. Išties gal tampame dvasinės dailininko transformacijos liudininkais? Pats V.Eigirdas sakė, jog jį ypač smarkiai sukrėtė senųjų italų meistrų kūriniai, išvysti pernai Florencijoje.

Pasak menotyrininko Raimundo Kušlio, V.Eigirdo figūrinės kompozicijos dabar ne tik pašviesėjusios, bet ir įgavusios naujo koloristinio skambesio. Jis pastebi, kad dailininko tapyboje linija ne tokia rafinuota kaip grafikoje, tačiau net ir vienas teptuko brūkštelėjimas čia pulsuoja gyvybe.

Inspiruoti Amerikos saulės

Galerijoje “Spalvų paslaptys” vakar atidaryta ir iki birželio 23 d. veiks Sauliaus Paliuko tapybos paroda “Gyvenimo koliažas”

52 metų tapytojas kaunietis Saulius Paliukas dabar daugiau laiko praleidžia užatlantėje nei Lietuvoje, todėl ši paroda - proga pamatyti, ką dabar kuria šis menininkas.

S.Paliukas pripažįsta, kad visi parodoje eksponuojami kūriniai yra inspiruoti ryškesnės Šiaurės Amerikos saulės.

Keletas jų (“Geltona”, “Indiana”) net yra nutapyti besisvečiuojant JAV.

Gal todėl naujausiuose paveiksluose dominuoja aktyvaus mėlio, geltonio ir raudonio deriniai.

“Šį kartą nesistengiau sukurti vientisos, vienos koncepcijos vienijamos paveikslų kolekcijos, - pasakojo dailininkas, anksčiau daugiau kūręs grafikos srityje. - Man buvo svarbiau užfiksuoti savo emocijas, eksperimentuoti spalvomis”.

Iš parodos matyti, kad S.Paliukas į pasaulį ir kūrybą tebežvelgia ekspresyviu žvilgsniu.