Greitos reakcijos testas


2006-05-29
Renaldas GABARTAS
Greitos reakcijos testas

Tarptautinio žurnalistų ralio “Lietuva 2006" dalyviams nebus leidžiama susipažinti su trasa

Ateinantį savaitgalį Kaune jau vienuoliktąjį kartą startuos tradicinis tarptautinis žurnalistų ralis “Lietuva 2006". Tai Lietuvos žurnalistų klubo rengiamos lenktynės, kurių istorijos faktai puošia visos šalies automobilių sporto metraštį. Šio greičio šou organizatoriams yra pavykę į Lietuvą prisivilioti daugkartinį pasaulio ralio čempioną Tomį Makineną, surengti neregėtos technikos pristatymus ir, kas svarbiausia, gerokai padidinti Lietuvos bičiulių būrį Slovakijoje, Čekijoje, Rusijoje, Lenkijoje, Ukrainoje, Latvijoje ir Estijoje. Šių šalių žurnalų, laikraščių, TV ir radijo laidų, interneto svetainių redaktoriai iš visų ankstesnių lenktynių parsivežė išties šiltus įspūdžius, todėl mūsiškiai žurnalistų raliai kartais dėmesiu nurungia netgi profesionalias lenktynes.

Kad panašiai bus šiais metais, jau dabar galima lažintis, nes, sprendžiant iš preliminaraus dalyvių sąrašo ir ralio programos, aišku, kad sriuprizų visiems jo dalyviams bus atseikėta su kaupu.

Dvi dienos - 400 kilometrų

Šiemet greičiausių mūsų šalies ir užsienio šalių žiniasklaidos atstovų lenktyninės batalijos drieksis vaizdingomis Vidurio ir Pietų Lietuvos vietovėmis. Kaunas, Jonava, Marijampolė ir Druskininkai - tai ne tik pagrindiniai ralio kelio knygoje esantys maršrutai. Būtent šiuose miestuose įvyks lenktynės ir dėl pagrindinių ralio rėmėjų taurių.

Vienuoliktąjį tarptautinį žurnalistų ralį “Lietuva 2006" rengiančio šalies žurnalistų autoklubo prezidentas Valdas Juozas Vilūnas bei nuolatinis šių varžybų vadovas Gintautas Šlėderis tvirtina, kad ir šiemet lengvo pasivažinėjimo ralio dalyviai tikrai nesulauks. Per dvi dienas jiems teks įveikti 425,55 kilometrų maršrutą, kuriame numatyta 18 specialiųjų ir greičio ruožų. Bendras jų ilgis siekia daugiau nei pernai - 46,5 kilometro. Iš jų 40,5 - asfalto danga, o 6 km - suplūktas kelias.

Didžiausia šiųmetinių lenktynių naujovė - nė vienas ekipažas neturės progos susipažinti su trasa ir greičio ruožais, nes kelio knygas gaus iki starto likus vos trejetui valandų. Dar daugiau: du etapus, kurie vyks autosporto profesoriumi tituluojamo trenerio Jono Dereškevičiaus vairavimo centre Aleksote, teks įveikti vadovaujantis profesionalia greičio ruožo stenograma.

Pasak G.Šlėderio, nors šiais metais lenktynėse nebus jokių gudriai paslėptų “šlėderiškų” galvosūkių, tradiciškai komplikuojančių mažiau atidžių ekipažų padėtį turnyrinėje lentelėje, sėkmės gali tikėtis tik sugebantys greičiausiai orientuotis ir maksimaliai susikaupti sportininkai. Jų, kaip ir ankstesniais metais, turėtų susirinkti maždaug 33-35 ekipažai. 6-8 automobiliai šiemet žada atvykti iš Lenkijos, Latvijos, Estijos ir Ukrainos.

Vardiniai prizai greičiausiems

Varžybų vadovo nuomone, pagrindinė kova turėtų rutuliotis specialiuose etapuose, kuriuose ralio dalyviai rungsis dėl dar vienos naujovės - renginio pagrindinių rėmėjų taurių. Absoliuti jų dauguma numatyta pirmąją ralio dieną, birželio 2-ąją.

Startavę nuo garsios Lietuvoje “Eolto” firmos filialo Žemaičių pl. ir pasiekę Jonavos rajone esančius Gaižiūnus, ralio dalyviai 12.00 val. pradės kovą dėl vieno pagrindinių renginio rėmėjų - jau minėto “Eolto” taurės.

“Tarptautinį žurnalistų ralį esame rėmę prieš kelerius metus. Jau tada įsitikinome, kad tai - profesionaliai organizuotos ir didelio žiūrovų dėmesio sulaukiančios varžybos. Todėl šiemet nebuvo sunku apsispręsti atgaivinti ankstesnį bendradarbiavimą vėl įsiliejant į oficialių ralio rėmėjų gretas. Kita vertus, mums visada buvo artimi automobilių sporto renginiai - juk šalies autopaslaugų rinkoje sėkmingai dirbame jau ne vienerius metus”, - varžybų išvakarėse sakė “Eolto” generalinis direktorius Tomas Skėrys.

16 valandą prasidės varžybos “Ventus” taurei laimėti. Tačiau jos rengiamos ne šalia naftos gamintojų, o Marijampolės rajone esančiame Aleksandravo kaime.

Oficiali šiųmetinio ralio atidarymo ceremonija numatyta Marijampolėje, prie “Iki” parduotuvės, kur vyks lenktynės dėl šio renginio generalinio rėmėjo - parduotuvių tinklo “Iki” taurės.

Egzotiškiausiu ir azartiškiausiu pirmosios lenktynių dienos desertu turėtų tapti penktadienio vakarą Druskininkuose numatytos naktinės “drago” varžybos, dedikuotos naujo ralio rėmėjo - greitųjų siuntų kompanijai DHL. Prieš kelerius metus čia vykusios analogiškos sprinto lenktynės sutraukė kol kas dar nepranoktą maždaug 10-12 tūkstančių žiūrovų būrį.

“Greitis ir patikimumas - vertybės, su kuriomis siejamas automobilių sportas - yra neatsiejama DHL kasdieninio darbo dalis. Esame sukaupę kelių dešimtmečių patirtį teikdami logistikos paslaugas žymiausioms tarptautinėms automobilių sporto organizacijoms, o kelis pastaruosius metus DHL yra oficiali “Formulės-1” čempionato logistikos partnerė. Savo ruožtu, šiemet prisijungę prie Lietuvoje rengiamo tarptautinio žurnalistų ralio rėmėjų, tikimės prisidėti prie automobilių sporto tradicijų puoselėjimo mūsų šalyje”, - pasakojo dar vienas naujas žurnalistų autoklubo partneris, “DHL Lietuva” generalinis direktorius Mindaugas Utkevičius.

Birželio 3 dieną ralio kulminacija taps renginį kuruojančios Druskininkų savivaldybės Mero taurės varžybos, kurios 15.00 val. prasidės miesto centre esančioje Laisvės aikštėje. Drauge tai bus ir paskutinysis vienuoliktojo tarptautinio žurnalistų ralio “Lietuva 2006" etapas.

Beje, atsižvelgdami į pasitvirtinusią pernykščio, dešimtojo, žurnalistų ralio praktiką, šiemetinių varžybų organizatoriai nusprendė absoliučiais ralio nugalėtojais laikyti trijų klasių laimėtojus.

Šiųmetinį ralį taip pat padėjo surengti vienas didžiausių pasaulio padangų gamintojas “Continental”, SEB VB lizingas, “Ventus” - “Mažeikių nafta”. Informaciniai ralio rėmėjai - “Kauno diena” ir Lietuvos radijas.

Namų sienos nepadeda?

Nors paprastai į Lietuvoje rengiamas lenktynes atvažiuoja tik patys greičiausi užsienio šalių žurnalistai, tačiau jiems iki šiol sunkiai sekasi pranokti šeimininkus. Tačiau 2005-aisiais vaizdas pamažu pradėjo keistis. Automobilių, kurių variklių darbo tūris iki 1,6 litro, klasėje pernai pergalę šventė lenkai Jacekas Jureckis ir Arkadiušas Raševskis. Klasėje iki 2,0 litro analogišku laimėjimu džiaugėsi latviai Uldis Hmielevskis ir Robertas Jansonas.

Lietuviai gali guostis nebent tuo, kad jiems pavyko apginti greičiausiųjų vardą vairuojant galingiausius automobilius. Vadinamojoje “bombų” klasėje (čia startuoja turbininius variklius ir visų keturių ratų pavarą turintys automobiliai) nugalėjo Dainiaus Leonavičiaus ir Benedikto Vanago ekipažas su “Subaru Impreza STI”.

Kai dar buvo vedama tik absoliuti įskaita, skirtingais metais du kartus antrąsias vietas buvo iškovojęs mūsų ištikimas bičiulis iš Ukrainos Aleksejus Močianovas, kuriam 1997-aisais talkino Janina Frančiuk, o 2004-aisiais - Oksana Aleksandrova.

Prizines trečiąsias vietas yra pelnę Jacekas Jureckis ir Kšyštofas Samborskis, rusai Olegas Rastegajevas ir Piotras Bogačiovas bei dusyk - tas pats A.Močianovas su Evaldu Čirba.