Kovoje dėl asfalto pasitelkiama aritmetika


2006-10-18
Dainoras LUKAS
Kovoje dėl asfalto pasitelkiama aritmetika

Kauno rajono savivaldybė tikisi daugiau paramos iš Automobilių kelių direkcijos, tačiau, jos teigimu, rajonas nėra skriaudžiamas

Kauno rajono vadovai mano, kad rajono keliai tvarkomi per lėtai ir tikisi daugiau lėšų iš Vyriausybės. Tuo tarpu savivaldybėje apsilankę Lietuvos automobilių kelių direkcijos atstovai teigia, kad šis rajonas nėra skriaudžiamas skirstant lėšas.

Pinigų keliams nepakanka

Kauno rajono savivaldybės administracijos direktorius Valerijus Makūnas sakė, kad kasmet keliams skiriama daugiau lėšų, tačiau jų nepakanka patenkinti gyventojų lūkesčiams.

“2004 metais rajono savivaldybė gatvių tiesimui ir remontui skyrė 210 tūkst. litų, Automobilių kelių direkcija - 3,670 mln. litų. 2005 metais iš viso keliams skirta jau 4,8 mln. litų, šiemet - 13,8 mln. litų. Didžiausia problema - žvyrkeliai, kurie eina per didžiausias gyvenvietes ir kaimus”, - sakė jis.

Anot V.Makūno, savivaldybė Lietuvos automobilių kelių direkcijos atstovams išdėstė pastebėjimus dėl valstybės prioritetų skirstant lėšas keliams. “Manome, kad esame specifinis rajonas, apgaubtas besiplečiančio Kauno miesto. Todėl infrastruktūriniai pokyčiai yra ne tik mūsų, bet ir Kauno miesto problema. Tai susiję su miestiečių gyvenimu soduose, naujų kelių teisimu, logistikos terminalų statyba”, - teigė direktorius.

V.Makūnas pažymėjo, kad kai kurie rajono keliai labai avaringi, todėl norėjo iš Automobilių kelių direkcijos atstovų išgirsti, kas bus daroma, siekiant apsaugoti žmonių gyvybę.

Skirtingai mato padėtį

Tiek rajono savivaldybės, tiek Automobilių kelių direkcijos atstovai savo argumentams naudoja vien sau palankią statistiką. Kauno rajone yra 2069,22 km kelių ir gatvių: 529,29 km valstybinės bei 1539,93 km - vietinės reikšmės. Iš viso 1341 km kelių (arba beveik 65 proc.) yra žvyrkeliai. Visos Lietuvos vidurkis - 43 proc.

Automobilių kelių direkcijos generalinio direktoriaus pavaduotojas Algimantas Jarušauskas teigė, kad Kauno rajono keliai, palyginti su visos Lietuvos keliais, yra neblogos būklės. Jis išskyrė tik valstybinės reikšmės kelius, kuriuos prižiūri VĮ “Kauno regiono keliai”.

Sausio mėnesio duomenimis, Kauno rajone neišasfaltuoti yra tik 39 proc. valstybinės reikšmės kelių (209 iš 368 km rajoninių kelių; asfaltu padengti visi 42 km magistralinių kelių ir visi 118 km krašto kelių).

“Nesutinku su priekaištais dėl neteisingo lėšų skirstymo. Vertinant Kauno rajone esančius valstybinius kelius, situacija yra pakankamai gera. Kauno rajonas užima ketvirtąją vietą Lietuvoje pagal asfaltuotų kelių apimtį: čia tik 39 proc. valstybinių kelių yra neasfaltuoti, o Lietuvos vidurkis - 58 proc. Blogiausia situacija Panevėžio, Šiaulių, Utenos regionuose”, - sakė A.Jarušauskas.

Anot jo, žvyrkeliai būtų sparčiau asfaltuojami, jeigu tam būtų skiriama daugiau lėšų. “Problemų būtų mažiau, jeigu būtų įvestas visuotinis transporto naudotojų mokestis. Bet tai jau politikų klausimas”, - sakė A.Jarušauskas.

Daugėja eismo nelaimių

Kauno rajono policijos komisariato atstovai teigė, kad rajone daugėja avarijų ir žuvusiųjų bei sužeistųjų jose. Daugiausia eismo įvykių užregistruojama kelio Kaunas - Zarasai - Daugpilis ruože tarp Muravos sankryžos ir Karmėlavos.

Rajonas siekia, kad šis ruožas visas būtų apšviestas, o jame pastatyta greičio matavimo įranga. Automobilių kelių direkcijos atstovai minėjo, kad tariasi su Olandijos ekspertais, kaip pagerinti situaciją šiame ruože ir kaip nukreipti krovininius automobilius, kad jie aplenktų šį kelią. Iš viso rajone yra 17 “juodųjų dėmių”, kuriose dažnai įvyksta eismo nelaimės.